NFOŚiGW poinformował o rozpoczęciu konsultacji społecznych w programie dofinansowań do nowych rowerów elektrycznych, elektrycznych rowerów cargo i elektrycznych wózków rowerowych. Budżet projektu to 50 milionów złotych, celem jest dofinansowanie zakupu co najmniej 17 333 rowerów. Organizacja zakłada, że dopłata do jednego roweru elektrycznego wyniesie do 50 procent kosztów kwalifikowanych, maksymalnie 2 500 złotych. Przy rowerach cargo limit jest wyższy.

Dopłaty do rowerów elektrycznych aż do 2029 roku

Tak jak wspomnieliśmy: limit dopłaty do normalnego e-bike’a wyniesie do 2 500 złotych, przy rowerze cargo lub nowym elektrycznym wózku rowerowym – maksymalnie 4 500 złotych. W obu przypadkach obowiązuje górna granica 50 procent kosztów kwalifikowanych. W przypadku programu dopłat do aut elektrycznych NaszEauto za „koszty kwalifikowane” uznaje się cenę netto, w tym przypadku tego nie sprecyzowano a dofinansowania pochodzą ze środków NFOŚiGW, istnieje więc szansa, że w programie uwzględniona zostanie cena brutto (nabycia, na fakturze).

Pojemność baterii roweru ma wynosić co najmniej 10 Ah, o dofinansowanie mogą ubiegać się osoby, które zdecydowały się na zakup od 4 lipca 2024 roku do 30 maja 2029 roku (jak zwykle będzie liczyła się data na fakturze). Wypłata może nastąpić po zakupie, uwzględniane są wyłącznie pojazdy nowe z obowiązkowym wyposażeniem na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, nabycie e-bike’a nie może odbywać się w leasingu. Program skierowany jest tylko do osób fizycznych. Rowery muszą być oznakowane naklejką przez dwa lata.

Rower elektryczny Kross (c) Kross

Rowery transportowe i wózki muszą mieć co najmniej 60 kilogramów ładowności i nie mogą być wyposażone w potencjometr, „gaz”, który pozwala na jazdę w trybie elektrycznym bez pedałowania – nawet jako akcesorium opcjonalne. Wspomaganie elektryczne musi stopniowo słabnąć i przestawać działać przy 25 km/h, zgodnie z przepisami obowiązującymi na terenie Unii Europejskiej. Jeśli e-bike pozwala na podniesienie limitu, jest wykluczony z dofinansowania. Bateria ma być zamontowana w sposób utrudniający kradzież, podzespoły do ładowania powinny znajdować się w komplecie z rowerem. Konsultacje trwają do 25 lutego, więcej TUTAJ.

Nota od redakcji Elektrowozu: wygląda na to, że rower ze zdjęcia otwierającego nie kwalifikuje się do dopłat. A szkoda…

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: