Historia nie jest najnowsza (kwiecień 2024), w dodatku wzbogacono ją o marketing, ale ogląda się ją sympatycznie. Otóż Hyundai Ioniq 5 wyposażony w dodatkowe systemy Motional zdał symulowany egzamin na prawo jazdy. Auto poradziło sobie z postawionymi przed nimi zadaniami i obiecuje, że w przyszłości usługa Robotaxi [dowolnego operatora] da możliwość swobodnego przemieszczania się osobom, które dziś przywiązane są do miejsca przebywania – inwalidom, ludziom starszym czy niewidomym.

Hyundai Ioniq 5 z prawem jazdy

Zacznijmy od wideo:

W poszczególnych scenach widzimy samochód poruszający się ulicami Las Vegas, podczas gdy auto w rzeczywistości było „egzaminowane” na torze Las Vegas Motor Speedway, ewentualnie na symulatorze – bo takie ujęcia też dostrzeżemy. Na filmie pojawiają się ciekawe statystyki: aż 73 procent Amerykanów nie ufa pojazdom autonomicznym, technologia ma więc sporo do udowodnienia. Musi gwarantować wyższe bezpieczeństwo niż typowy kierowca, w przeciwnym razie przegra już na starcie.

Motional chwalił się w 2023 roku, że rozpoczyna produkcję Ioniqa 5 Robotaxi, który w 2024 roku zacznie jeździć po ulicach amerykańskich miast (czytaj: w Las Vegas). Jednak miesiąc po powyższym filmie reklamowym przedsiębiorstwo „zaktualizowało strategię”, postanowiło skupić się na rozwoju systemów jazdy samodzielnej i zrezygnować z szybkiego wdrażania autonomicznych taksówek. Przy okazji zwolniono sporą część zespołu a kilka miesięcy później prezesa wypchnięto do roli „strategicznego doradcy”.

W styczniu 2025 roku Motional pochwalił się eksperymentami z szybkością 121 km/h (75 mph), co ma stanowić przygotowanie do testów na prawdziwej autostradzie. Nie zanosi się na to, żeby firma osiągnęła w najbliższej przyszłości autonomię 4. poziomu pozwalającą na transport ludzi.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: