Kia ogłosiła promocyjny cennik Kii EV9: najmocniejsza wersja z napędem na obie osie i baterią o pojemności 99,8 kWh kosztuje od 223 044 do 224 198 złotych netto, 274 344 do 275 764 złotych [brutto]. Wszystkie te kwoty mieszczą się w programie dopłat NFOŚiGW NaszEauto, możemy mieć więc dużego rodzinnego SUV-a (segment E) z sześcioma lub siedmioma miejscami w kabinie (!) w cenie, za którą ciężko o segment mniejsze auto spalinowe. Haczykiem jest rok produkcji, samochody wyjechały z fabryki w 2023 roku i czekały na swojego nabywcę „na stocku”.

Promocyjne ceny Kii EV9 do dopłat NaszEauto

Najtańszy wariant To Kia EV9 w edycji wyposażeniowej GT-Line z pakietem Lounge (SVL), który ma sześć miejsc w kabinie (2+2+2), przy czym fotele w środkowym rzędzie są obracane o 180 stopni. Siedzący tam pasażerowie mają własny stoliczek na konsoli środkowej. Oprócz niego dostajemy też panoramiczny szklany dach z szyberdachem w przedniej części i elektrycznie rozsuwaną roletą (PNS) i dodatkowy lakier – ten, który będzie w zestawie. Całość kosztuje 274 344 złote, rabat wynosi 114 555 złotych, cena netto to zatem 223 044 złote.

Kia EV9 posiada baterię o pojemności 99,8 kWh, deklarowany zasięg WLTP to 505 jednostek, z naszych pomiarów wynika, że realny zasięg autostradowy zimą przy 120 km/h to około 290 kilometrów /patrz: Kia EV9 test/. Dużą zaletą auta jest architektura 800 V (realnie: ~550 woltów), która pozwala na rozpędzenie się na ładowarce do ponad 220 kW. Bardzo dużą zaletą jest przestronność auta w trzecim rzędzie: dzięki 5 metrom długości i płaskiemu dachowi bez problemu mogą podróżować tam nawet osoby dorosłe – i nadal zostaje nam całkiem spora przestrzeń bagażowa:

Kia EV9 GT-Line z sześcioma fotelami w kabinie

Standardowe wyposażenie Kii EV9 GT-Line obejmuje m.in. wszystkie światła w wersji LED, w tym adaptacyjne reflektory z przodu, trzystrefową klimatyzację, wyświetlacz projekcyjny (HUD), cyfowy kluczyk, podgrzewane i wentylowane fotele z przodu oraz w drugim rzędzie, kamery 360 stopni, pompę ciepła, autopilota o nazwie HDA2, system audio premium Meridian, elektrycznie regulowane fotele pasażera i kierowcy czy 21-calowe felgi. Słowem: dostajemy świetnie wyposażony samochód w cenie, którą dzięki dopłatom można sprowadzić do kwot poniżej 200 tysięcy złotych netto.

Wszystkie auta mają napęd na obie osie i 282 kW/384 KM mocy, edycja GT-Line ma ponadto najwyższy moment obrotowy w gamie (700 Nm zamiast 600 Nm w Earth). Oferta jest ograniczona liczbą egzemplarzy.

Kokpit Kii EV9 GT-Line z cyfrowymi lusterkami. Ten ostatni element w Polsce praktycznie nie występował, cała reszta była obecna

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 4.6]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: