Tesla obniżyła ceny Tesli Model 3. Wersja Napęd na Tylne Koła z baterią o pojemności około 60 kWh i zasięgiem około 513 jednostek WLTP kosztuje od 184 990 złotych. W pakiecie dostajemy podgrzewane cztery siedziska, dwa siedziska wentylowane (przód), matrycowe adaptacyjne reflektory i darmowe aktualizacje oprogramowania. Na samochód można uzyskać dopłatę w ramach programu NaszEauto, co obniży jego cenę do okolic 154 990 złotych. Po spełnieniu kilku dodatkowych warunków możemy zejść nawet poniżej 150 000 złotych.

Nowe ceny Tesli Model 3

Zmiany są następujące, historyczne widać też na wykresie poniżej oraz na stronie Tesla Model 3 cena:

  • Tesla Model 3 RWD / Napęd na Tylne Koła: 189 990 -> 184 990 złotych (- 5 000 zł, -2,6 proc.),
  • Tesla Model 3 LR RWD / Long Range z Napędem na Tylne Koła: 209 990 -> 204 990 złotych (-5 000 zł, -2,4 proc.),
  • Tesla Model 3 LR AWD / Long Range z Napędem na Wszystkie Koła: 219 990 -> 214 990 złotych (-5 000 zł, -2,3 proc.),
  • Tesla Model 3 Performance AWD / Performance z Napędem na Wszystkie Koła: 251 990 -> 244 990 złotych (-7 000 zł, -2,8 proc.).

Tak jak wspomnieliśmy we wstępie, bazowa wersja dysponuje baterią litowo-żelazowo-fosforanową o pojemności około 60 kWh. Wariant z dużą baterią, ~78 (~74) kWh i napędem na tył to samochód elektryczny z jednym z najlepszych zasięgów na rynku: Tesla Model 3 LR RWD ma 702 jedn. WLTP, z kolei VW ID.7 91 (86) kWh, auto o segment większe, oferuje maksymalnie 703 jedn. WLTP. Dodajmy, że 702 jednostki WLTP to 600 kilometrów w trybie mieszanym przy jeździe miejsko-podmiejskiej lub do 421 kilometrów przy jeździe drogami szybkiego ruchu z szybkością 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera [obliczenia redakcji Elektrowozu].

System audio wersji Long Range AWD i Performance składa się z 17 głośników, w tym dwóch subwooferów. Jeśli wybierzemy wersję z napędem na tył, głośników dostaniemy tylko dziewięć, niezależnie od pojemności baterii. Wszystkie warianty wyposażone są w matrycowe adaptacyjne reflektory i Autopilota, system jazdy półautonomicznej potrafiący utrzymać samochód na pasie ruchu. Tesla Model 3 obsługuje kluczyk w telefonie z użyciem technologii UWB, ma dwie ładowarki indukcyjne i nawigację potrafiącą uwzględnić punkty ładowania, bez konieczności wnoszenia dodatkowych opłat.

Jeśli zdecydujemy się na opłacanie comiesięcznego abonamentu Premium, otrzymamy też widok satelitarny na mapach, możliwość strumieniowania wideo i audio – filmy będzie można oglądać na 8-calowym ekranie znajdującym się z tyłu samochodu. Niezależnie od tego, który Model 3 wybierzemy, kwalifikuje się on do uzyskania maksymalnie 40 000 złotych dopłaty w ramach dofinansowań NFOŚiGW NaszEauto. Konfigurator znajduje się TUTAJ.

Nota od redakcji Elektrowozu: jeśli dziś bazowy Model 3 kosztuje z dopłatami około 150 000 złotych, to za dwa lata, na początku 2027 roku, egzemplarze używane będą sprzedawane za 100 000, w porywach do 120 000 złotych. Może taniej, jak pokazuje przykład Holandii. Warto o tym pamiętać przy zakupie.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: