Skoda pochwaliła się, że Skoda Elroq jest już seryjnie produkowana i powinna być wytwarzana w liczbie 600 egzemplarzy na dobę, co daje do 180 000 sztuk rocznie przy założeniu sześciodniowego tygodnia pracy. Do końca 2024 roku na auto zebrano ponad 20 000 zamówień. Ceny Skody Elroq zaczynają się w Polsce od 149 900 złotych dla wersji z baterią 55 (52) kWh i 375 jednostek WLTP zasięgu. Pierwsze recenzje są auta pozytywne, warto wszak zaznaczyć, że oparto je na modelach sprzed masowej produkcji.
Nowa Skoda Elroq i cena niemal tak dobra, jak Skody Karoq
Producent twierdzi, że na kilku rynkach Elroq osiąga cenę taką, jak spalinowy odpowiednik. Elektryczny crossover Skody to C-SUV o długości 4,49 metra, w gamie czeskiej marki najbliżej mu do Karoqa /długość: 4,38 m/, ale ten kosztuje od 112 200 złotych dla wersji wyposażenia Essence i silnika 1.0 TSI. Gdyby jednak wziąć pod uwagę, że moc Skody Elroq startuje od 125 kW/170 KM RWD i porównać najbliższą jej Skodę Karoq (1.5 TSI, 110 kW/150 KM, FWD), to faktycznie, spalinowy krewniak kosztuje od 134 700 złotych. Różnica na niekorzyść elektryka to ledwie 15 200 złotych, niweluje ją dowolna dopłata, w dodatku w pakiecie dostajemy lepsze wyposażenie.
A inni producenci? Ceny Kii Niro HEV, bodaj najbliższej rozmiarowo Elroqowi, zaczynają się od 134 900 złotych. Niro EV to wydatek od 169 026 złotych (auta z wyprzedaży), ceny Kii EV3 startują od 166 900 złotych.
Skoda Elroq, wersje i ceny
Skoro wspomnieliśmy o wyposażeniu: Skoda Elroq 50 już w podstawie otrzymuje m.in. bezkluczykowy dostęp do samochodu, LED-owe reflektory i tylne światła, kamerę cofania i czujniki parkowania z tyłu, 1-strefową klimatyzację, stalowe 19-calowe felgi, radio DAB i 13-calowy ekran systemu multimedialnego „przygotowany do nawigacji” [płatnej]. W edycji Elroq 60 z baterią 63 (59) kWh dostaniemy ponadto przyciemnione szyby z tyłu i lepiej wyciszone wnętrze.
W wariancie z dużą baterią 82 (77) kWh – Skoda Elroq 85 – dostajemy w zestawie silnik APP550 o mocy 210 kW/286 KM napędzający tylne koła i maksymalnie 580 jednostek WLTP zasięgu. Wnętrze jest lepiej wykończone, samochód zamyka się automatycznie przy odchodzeniu, przednie fotele są podgrzewane, takoż kierownica, jest też autopilot o nazwie Travel Assist i indukcyjna ładowarka telefonu. Klimatyzacja jest dwustrefowa. Cena Skody Elroq 85 zaczyna się od 193 200 złotych, ale konfigurator będzie usilnie dodawał nam pompę ciepła (+5 250 zł; źródło).
Oświetlenie nastrojowe w całej kabinie dostaniemy dopiero w wersji wykończenia Lodge (pol. portiernia, ale też klub). Jeśli chcemy matrycowe adaptacyjne reflektory, musimy zainteresować się pakietem Plus kosztującym od 8 950 złotych w wersji Elroq 85 do 21 650 złotych w edycji Elroq 50. Przy okazji OTRZYMAMY też kurtyny powietrzne dla dzieci i sekwencyjne (animowane) kierunkowskazy z tyłu. Lepsze audio (Canton), widok 360 stopni, HUD i elektrycznie sterowany fotel kierowcy wymaga dokupienia innego pakietu, Advanced, który kosztuje od 18 600 do 30 450 złotych.
Samochód produkowany jest w Mlada Boleslav (Czechy), na tych samych liniach, z których zjeżdża Skoda Octavia. Auto powstaje na platformie MEB, najchętniej wybieranej bazie dla samochodów elektrycznych koncernu Volkswagena; w Grupie jego najbliższym odpowiednikiem jest Volkswagen ID.3 (mniejszy, z większym wyborem napędów i zasięgiem dla niektórych wariantów) oraz VW ID.4 (większy). Konfigurator Skody Elroq TUTAJ, poniżej nagranie z fabryki, na którym widać, że kokpit wyposażony jest w przycisk Start Stop Engine: