Peugeot podał ceny Peugeota E-3008 dla rocznika 2025. Kompaktowy crossover będący bezpośrednią konkurencją VW ID.4 zjechał do poziomu poniżej 199 950 złotych przy normalnej baterii o pojemności ~77 (73) kWh i zasięgu wynoszącym 509 jednostek WLTP (maksymalnie: 526 jedn.). Dopłata do dużej baterii wynosi niecałe 20 000 złotych. Co ciekawe, we Francji do podobnych korekt doszło już trzy miesiące temu, wyliczaliśmy wtedy, że po ówczesnym kursie euro cena Peugeota E-3008 Long Range powinna wynieść ledwie 208 000 złotych.

Ten rok będzie okresem walki cenowej. Peugeot E-3008 to dopiero pierwsza jaskółka

Zmiany cen od początku stycznia są następujące:

  • Peugeot E-3008 Standard Range (Allure): 233 600 -> 199 950 złotych (-33 650 zł, -14,4 proc.),
  • Peugeot E-3008 Standard Range (GT): 251 650 zł -> 215 400 złotych (-36 250 zł, -14,4 proc.),
  • Peugeot E-3008 Long Range (Allure): /brak danych/ -> 219 450 złotych,
  • Peugeot E-3008 Long Range (GT): /brak danych/ -> 235 850 złotych.

W ramach wyposażenia bazowego (Allure) otrzymamy m.in. 19-calowe felgi, LED-owe światła do jazdy dziennej i z tyłu, kamerę cofania i czujniki parkowania z tyłu, podgrzewane fotele z przodu, dwustrefową klimatyzację, trzyfazową ładowarkę pokładową, system audio z 6 głośnikami. W edycji GT w standardzie są m.in. matrycowe reflektory Pixel LED, dodatkowe czujniki parkowania z przodu, 21-calowy wyświetlacz zajmujący niemal całą przeznaczoną mu powierzchnię zamiast dwóch osobnych ekraników, oświetlenie nastrojowe z możliwością wyboru jednego z 8 kolorów czy podgrzewaną kierownicę.

Warto zwrócić uwagę, że choć wersje spalinowe Peugeota 3008 wyposażane są w belkę skrętną, to elektryki zawsze mają zawieszenie wielowahaczowe. To gwarancja lepszego zachowania się samochodu na drodze, szczególnie wyboistej i w zakrętach, wspomagana dodatkowa przez ciężar baterii w podłodze. Dodajmy, że mimo prawie 24 kWh różnicy w pojemności, większy akumulator waży tylko o 42 kilogramy więcej (562 vs 520 kg), a pozwala na pokonanie 663 jednostek WLTP na jednym ładowaniu (maksymalnie: 698 jedn., 597 kilometrów w trybie mieszanym, 419 km przy 120 km/h), co stanowi wzrost o 30 procent w stosunku do baterii ~77 (73) kWh.

Niestety, za kamery 360 stopni czy autopilota Drive Assist Plus 2.0 musimy dopłacić niezależnie od wybranego pakietu. W Allure będzie 6 350 złotych (pakiet Bezpieczeństwo, bez autopilota), w GT – 6 800 złotych (także pakiet Bezpieczeństwo, z autopilotem). Dodatkowa opłata wymagana jest też przy wyborze podgrzewanej szyby (pakiet Zimowy, +800 zł) lub 21-calowego wyświetlacza i-Connect z obsługą bezprzewodowego Android Auto i Apple CarPlay, indukcyjną ładowarką do telefonu i dodatkowymi portami USB (pakiet Panorama, +5 600 zł).

Nota od redakcji Elektrowozu: warto pamiętać, że nawigacja potrafiąca wyznaczać postoje na ładowanie dostępna jest za darmo przez sześć miesięcy, po czym wymaga opłacania comiesięcznego abonamentu w wysokości 39 (Allure / Connect Plus dla i-Connect) lub 59 (GT / Connect Plus dla i-Connect Advanced) złotych. Możliwy jest też zakup subskrypcji na rok za odpowiednio 390 lub 590 złotych. Dla osób zarabiających w euro te kwoty może i są „niskie i atrakcyjne”…

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: