Chińskie media donoszą, że w „dniu singli” (11 listopada, nazwa wzięta od dwóch jedynek) Volkswagen obniży ceny VW ID. Unyx, modelu znanego w Europie jako Cupra Tavascan. Z obecnych 209 900 juanów model zjedzie do 169 000 juanów, równowartości 94 700 złotych. Powodem ma być niskie zainteresowanie samochodem. Mówi się też, że fabryka Volkswagen Anhui, która produkuje auto, dokonuje rewizji planów i zamiast wprowadzać na rynek kolejne auta na niemieckiej platformie MEB, zacznie szybko produkować samochody w architekturze China Electrical Architecture, na platformie ChMP stworzonej z Xpengiem.
VW ID. Unyx bez szału w Chinach. W Europie zadziała?
Cupra podbija europejskie rynki ciekawym, delikatnie agresywnym Formentorem. Elektryczny Tavascan poszedł tą samą ścieżką wyzywającego, sportowego wzornictwa, które ma uzasadniać cenę „już od 238 800 złotych” za wariant z baterią o pojemności 82 (77) kWh. Mimo interesującego wyglądu, jak na razie szału na auto nie widać, na ulicach jest nie do zauważenia, nie licząc może egzemplarzy salonowych. Model produkowany jest w Chinach, nosi tam nazwę VW ID. Unyx i dostępny jest na znacznie bardziej atrakcyjnych warunkach.
Cena VW ID. Unyx w Państwie Środka zaczyna się od 209 900 juanów, równowartości 117 600 złotych. Mimo tego samochód nie przyciąga klientów, pojawiają się więc informacje, że w „dniu singli” ID. Unyx oferowany będzie z rabatem w wysokości 19,5 procent, w cenie 169 000 juanów, od równowartości 94 700 złotych (źródło). Jak na auto o długości 4,66 metra otwierające segment D-SUV – bardzo tanio. Jak na najbardziej zadziornego stylistycznie Volkswagena (w Chinach) – bardzo, BARDZO tanio.
Tym niemniej AutoPix donosi, a CnEVPost powtarza za nim, że Volkswagen Anhui, fabryka produkująca m.in. Tavascana i ID. Unyx, może w przyszłości przejść na wytwarzanie modeli w architekturze CEA (platforma ChinaMP, ChMP) stworzonej we współpracy z chińskim Xpengiem. Powodem ma być właśnie nikłe zainteresowanie Unyksem, który poza nabywcami firmowymi skusił zaledwie kilkaset osób. Dotychczas Volkswagen Anhui planowało wypuszczenie jeszcze kilku samochodów na platformie MEB, teraz rzekomo dojdzie do zmiany strategii i wprowadzenia na rynek auta na CEA/ChMP. Jego wytwarzanie ma się rozpocząć pod koniec 2025 roku.