Miesiąc temu pojawiły się przecieki, dziś znane są już oficjalne chińskie ceny Mazdy EZ-6 we wszystkich wariantach napędowych, zarówno w wersji z silnikiem spalinowym (hybryda plug-in), jak też czysto elektrycznej. Wariant hybrydowy z zasięgiem 130 jednostek CLTC kosztuje od 139 800 juanów, przy większej baterii cena rośnie o 10 000 juanów. Za elektryka zapłacimy od 159 800 lub 169 800 juanów. Dla porównania: ceny Mazdy CX-5 zaczynają się w Chinach od 125 800 juanów – wykorzystajmy tę wartość jako bazę do obliczeń.

Cena Mazdy EZ-6 w Europie – szacujemy

Juan kosztuje 56 groszy, dlatego przy bezpośrednim przeliczaniu cen na złotówki niezłym przybliżeniem jest podzielenie kwoty na pół i zaokrąglenie jej w górę (169 800 juanów ≈ 90 000 złotych; realnie: 95 100 złotych). Ale skoro i na polskim, i na chińskim rynku oferowany jest ten sam model (CX-5), to powinien być on lepszym punktem wyjścia do obliczeń proporcjonalnych. Oto, jakie kwoty dzięki niemu uzyskamy:

  • Mazda CX-5: 125 800 juanów (źródło), 169 900 złotych (źródło; wersja z automatyczną skrzynią biegów), 1:1,35, zatem:
  • Mazda EZ-6 PHEV, 130 jedn. CLTC zasięgu: 139 800 juanów -> 188 800 zł,
  • Mazda EZ-6 PHEV, 200 jedn. CLTC zasięgu: 149 800 juanów -> 202 300 zł,
  • Mazda EZ-6 EV, 480 jedn. CLTC zasięgu: 159 800 juanów -> 215 800 zł,
  • Mazda EZ-6 EV, 600 jedn. CLTC zasięgu: 169 800 juanów -> 229 300 zł.

Mazda EZ-6 to sedan przełomu segmentów D i E stworzony prawdopodobnie na bazie Deepala L07. W wersji hybrydowej silnik pełni jedynie rolę generatora prądu (EREV), całkowite pojemności baterii wynoszą 19 lub 28 kWh (wartości całkowite). W elektryku do dyspozycji właściciela mają być baterie o pojemności 56,1 lub 68,8 kWh, spodziewajmy się zasięgów wynoszących około 350-400 i 450-480 jednostek WLTP. Bez szału, natomiast producent chwali się, że uzupełnienie energii od 30 do 80 procent trwa 15 minut. Zastrzeżmy, że nie jest jasne, które warianty trafią na rynek europejski – powinniśmy się dowiedzieć do końca roku.

Nowa Mazda EZ-6 ma być rozwijana i produkowana wyłącznie w Chinach, obejmą ją zatem cła na chińskie elektryki. W bogatszej wersji wyposażenia pojawią się fotele z masażem, wyświetlacz projekcyjny (HUD), system audio Sony z 14 głośnikami, obicie wykonane ze skóry Nappa i zamszu a na kokpicie – z drewna. Standardem ma być elektroniczne sterowanie nawiewami, autopilot, oświetlenie nastrojowe i opcja włączania dziwnych funkcji za pomocą przypadkowych ruchów ręką (tzw. sterowanie gestami).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]