Dzisiejszej nocy Tesla podała wyniki finansowe za III kwartał 2024 roku i przy okazji zdementowała plotki, jakoby w przyszłości w produkcji znalazła się „tania Tesla” vel „Tesla Model 2”. Sam Elon Musk stwierdził w rozmowie z akcjonariuszami, że „posiadanie [w ofercie] zwykłego modelu za 25 tysięcy dolarów nie ma sensu. Byłoby głupie. Byłoby całkowicie sprzeczne z tym, w co wierzymy”. Słowem: kto czeka na „tanią Teslę”, powinien zacząć przyzwyczajać się do braku kierownicy w Tesli Robotaxi / Cybercab, bo „przyszłość jest autonomiczna”.

Tania Tesla to Tesla Cybercab

Plotki o „taniej Tesli” krążyły od lat a producent regularnie je podsycał to mówiąc o „obniżaniu kosztów produkcji samochodów w kontekście kolejnej generacji”, to głośno myśląc nad tym, jaką formę nadwoziową powinno mieć tańsze auto dla kontynentów innych niż Ameryka. Pojazdowi ukuto nawet nazwy – Tesla Model 2 – a powszechnie wiadomo, że skoro coś ma nazwę, to istnieje. Niektórzy zaczęli planować zakup samochodu w nieodległej przyszłości. Teraz będą musieli zrewidować swoje plany.

W trakcie dyskusji z akcjonariuszami Musk stanowczo zdementował, jakoby „tania Tesla” była w planach. Nie ma jej. „Myślę, że bardzo jasno się wyrażaliśmy, że przyszłość [należy do pojazdów] autonomicznych” (źródło). Słowem: jeżeli ktoś planuje tanio kupić Teslę, może to zrobić wybierając Teslę Model 3 lub Model Y i starając się o obowiązujące w danym regionie dofinansowanie. Lub też – taka jest rekomendacja producenta – wydać pieniądze na Cybercab, dwumiejscową autonomiczną taksówkę, która powinna kosztować „mniej niż 30 000 dolarów”, równowartość co najmniej 148 000 złotych.

We wczorajszej wypowiedzi padła wręcz kwota „około 25 000 dolarów”, odpowiednik 123 500 złotych.

Tesla Robotaxi ma trafić do produkcji „przed 2027 rokiem”, nie ma kierownicy ani pedałów, nie ma drugiego rzędu siedzeń, nie ma wreszcie portu ładowania, bo energię uzupełnia indukcyjnie. Jest pojazdem autonomicznym co najmniej 4. poziomu, czyli poradzi sobie na drodze w niemal każdych (4. poziom) lub w każdych (5. poziom) warunkach. Prowadzenie jej polega na wybraniu docelowego adresu i odpoczynku. Cybercab prowadzony jest przez elektronikę, Tesla AI5 i oprogramowanie FSD 13.

Nota od redakcji Elektrowozu: czyli Musk kłamał mówiąc, że Reuters kłamie?

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.3]