Peugeot E-408 to nowy samochód elektryczny w gamie Peugeota, krewniak Opla Astry, model zaliczany do segmentu C mimo 4,69 metra długości i 2,79 metra rozstawu osi. Auto zadebiutowało na rynku z zupełnie nową w tej platformie baterią, bo o pojemności 61 (~57) kWh. Cena Peugeota E-408 w niższym wariancie Allure zaczyna się we Francji od 43 900 euro, w Polsce odpowiadałoby to 193 500 złotym. Jest też droższa wersja GT kosztująca od 45 900 euro (202 300 zł?).

Peugeot E-408: ceny, dane techniczne i wszystko, co wiemy

Ceny dla Francji już podaliśmy, dotychczas Peugeot stosował dość przejrzystą politykę przeliczania ich na wartości obowiązujące w innych krajach, ale były też modele, które podlegały korektom (zwykle: w górę), żeby kwota prezentowała się „ładniej”. Polski cennik Peugeota E-408 jeszcze nie jest dostępny, dodajmy, że wersja hybrydowa plug-in z silnikami o łącznej mocy 132 kW/180 KM i baterią 12,4 (~11) kWh kosztuje od 194 850 złotych, podczas gdy za wariant zapłacimy co najmniej 147 400 złotych.

Peugeot E-408 (c) Peugeot / Stellantis

Nowa bateria – czy mogłaby trafić do Astry i E-308? Plus: zasięg Peugeota E-408

Auto z zewnątrz wygląda niemal tak samo, jak wersja spalinowa, nazywa się też zgodnie z dotychczasową nomenklaturą: Peugeot E-408 (niektóre portale niepoprawnie piszą: e-408). Interesująca jest baza: model jest starszy niż Peugeot E-3008, powstał na platformie EMP2 ostatniej generacji a nie STLA, więc dostał baterię o pojemności całkowitej równej 61 kWh. Dotychczas samochody na EMP2 otrzymywały pakiet 54 (51) kWh, ale warto zauważyć, że E-408 ma o 11 centymetrów większy rozstaw osi (2,79 zamiast 2,675 m). Opel Astra czy Peugeot E-308 mogłyby dostać większą baterię, gdyby zostały lekko rozciągnięte. Albo trafiły na platformę STLA. Albo wreszcie doszło do dużego skoku w gęstości ogniw i koncern Stellantis zdecydował się na wdrożenie pakietów CTP (ogniwa-szkieletem-baterii).

Deklarowany przez producenta zasięg WLTP Peugeota E-408 wynosi 453 jednostki, 387 kilometrów realnie w trybie mieszanym, 272 kilometry przy jeździe z szybkością 120 km/h [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. GT to 451 jednostek. Napędzający model silnik ulokowano przy przednich kołach, ma 157 kW/210 KM mocy. Producent obiecuje ładowanie „po chińsku”, od 20 do 80 procent w 30 minut; Zachód podaje zwykle czasy 10 -> 80 procent.

Peugeot E-408, wersje wyposażenia

W wersji Allure mamy w standardzie m.in. 19-calowe felgi aluminiowe (Graphite), obicie skajowo-materiałowe, i-Cockpit z 10-calowymi licznikami i 10-calowym ekranem centralnym, LED-owe reflektory, system audio z 6 głośnikami, dwustrefową klimatyzację, podgrzewane fotele pasażera, kierowcy oraz kierownicę, pompę ciepła oraz trzyfazową ładowarkę pokładową 11 kW. Edycja GT to m.in. reflektory adaptacyjne z przodu, dodatkowe elementy ozdobne, kierownica obszyta skórą, automatyczna klapa bagażnika oraz autopilot o nazwie Drive Assist Plus.

Konfigurator samochodu nie jest jeszcze dostępny na polskiej stronie.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]