Polski oddział MG Motor podał polskie ceny MG Cyberster. Wersja z napędem na tył i baterią o pojemności 77 (74,4) kWh ma kosztować od 277 900 złotych, za wariant AWD zapłacimy od 299 900 złotych. Inne warianty napędowe nie są przewidywane, pojawi się natomiast sześć lakierów do wyboru. Zamówienia już można składać.

MG Cyberster jako tania Tesla Roadster

MG Cyberster, elektryczny roadster z prawdziwego zdarzenia, będzie kosztował w Polsce od 277 900 złotych za wariant o mocy 250 kW/340 KM z silnikiem napędzającym tylną oś. Znacznie mocniejsza wersja AWD (375 kW/510 KM), której przyspieszenie 0-100 km/h trwa zaledwie 3,2 sekundy, ma się zaczynać od 299 900 złotych. Ceny może i są z kategorii abstrakcyjnych dla przeciętnego użytkownika, dlatego warto dodać, że cena BMW Z4 Roadster z najbardziej podstawowym silnikiem spalinowym o mocy 145 kW/197 KM (Z4 sDrive20i) zaczyna się od 240 500 złotych:

Wymiary: MG Cyberster ma 4,54 metra długości i 2,69 metra rozstawu osi, nie jest więc tak mały, jak mogłoby się wydawać. Model jest roadsterem, czyli ma miękki, rozkładany dach oraz dwa miejsca w kabinie.  Deklarowany przez producenta zasięg wynosi do 507 jednostek WLTP dla wersji RWD oraz 443 jednostki WLTP dla wariantu AWD, co przełoży się na odpowiednio 433 lub 379 kilometrów zasięgu realnie w trybie mieszanym. W samochodzie zastosowano ogniwa Li-ion o dużej gęstości energii, dlatego ładowanie od 10 do 80 procent trwa aż 38 minut – warto o tym pamiętać, jeśli chcemy kupić auto pod kątem długich wycieczek.

Zgodnie z deklaracją producenta, samochód trafia do sprzedaży już teraz, można zacząć go zamawiać. Pierwsze dostawy planowane są już za kilka tygodni, wtedy to samochód ma się zacząć pojawiać w salonach. Auto nie ma dziś konkurencji w Europie, pod względem nadwozia najbliższe jest mu Maserati Folgore, pod względem ceny bezpośrednia konkurencja to wspomniane BMW Z4 Roadster, biorąc pod uwagę rozmiary i zastosowany napęd – oraz skupienie się MG wyłącznie na wariancie elektrycznym – MG Cyberster oczywiście najbliższy jest Tesli Roadster.

MG Cyberster. Zrzuty ekranu z brytyjskiego konfiguratora (c) MG Motor / SAIC Motor

Nota od redakcji Elektrowozu: to musi być interesujące doznanie jechać elektrycznym kabrioletem z taką mocą pod prawą stopą. Brak hałasu pochodzącego od silnika a przyspieszenia jak na kolejce wysokogórskiej w parku rozrywki 🙂

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: