Brytyjski oddział Toyoty ma bardzo dziwną kampanię reklamową, która jest wyraźnie wymierzona w samochody ładowane z gniazdka. Nie do końca jednak wiadomo, o co tak naprawdę chodzi – ale niektórzy właściciele elektryków są wyraźnie rozeźleni.
Kampania reklamowa Toyoty C-HR
Na filmie reklamowym widać zdziwione gniazdka elektryczne oraz napis Zdecydowaliśmy się nie podłączać. Wybieramy hybrydę. Po chwili z planu odjeżdża Toyota C-HR:
We choose not to plug in. #WeChooseHybrid pic.twitter.com/UTYxyK1PvG
— ToyotaGB (@ToyotaGB) November 17, 2017
Komentarze pod twittem raczej nie są przyjemne: internauci zarzucają Toyocie, że promuje przestarzałe rozwiązania, że nie angażuje się w produkcję aut elektrycznych. Toyota z kolei zachęca do wodoru i deklaruje, że istnieją użytkownicy, którzy nie są jeszcze gotowi do przejścia na samochody elektryczne.
Kampania wydaje się być mocno nieprzemyślana. Zamiast zachęcać do rezygnacji z diesli (duża grupa odbiorców), uderza we właścicieli samochodów ładowanych z gniazdka (mała grupa odbiorców). W dodatku podawane przez Toyotę dane w rzeczywistości nie są prawdziwe. Brytyjscy naukowcy wyliczyli już, że w Wielkiej Brytanii jest tylko jeden rodzaj samochodów droższych od klasycznych hybryd – hybrydy plug-in. Auta elektryczne są bardziej opłacalne w zakupie:
> Samochody elektryczne już są TAŃSZE niż spalinowe [BADANIE]
|REKLAMA|
|/REKLAMA|