Cztery pierścienie, które kiedyś były w Chinach obiektem pożądania, w segmencie aut elektrycznych mogą być dla producenta obciążeniem, spekulują analitycy w oparciu o najnowsze doniesienia Reutersa. W listopadzie ma zostać zaprezentowane nowe koncepcyjne Audi rozwijane w ramach serii roboczo nazwanej Purple. Samochody będą powstawały we współpracy z SAIC i nie będą nosiły logotypu Audi ze względu na potrzebę „uwzględnienia wizerunku marki”.

Audi bez czterech pierścieni

Nowe Audi „Purple” zamiast dotychczasowego logotypu Audi może mieć po prostu napis „Audi” albo inne logo – tego Reuters nie zdołał się już dowiedzieć. Czyli wybitnie europejskie podejście, w którym symbol marki stanowi świętość a na płynące za nim dobre skojarzenia pracuje się latami, ustąpi miejsca metodzie częściowo chińskiej, w ramach której brandy tworzy się w odpowiedzi na potrzeby rynku.

Przód Audi Q6 e-tron. W wielu konceptach nowych modeli, nawet tych prezentowanych w Chinach, logotyp marki był podświetlany, żeby już na pierwszy rzut oka było wiadomo, że mamy do czynienia z samochodem Audi

Słowo „Purple” raczej nie zostało wybrane przypadkowo. Purpura to barwa kojarząca się z kolorem szat rodzin królewskich, cesarskich czy biskupich. Pierwszy koncept Audi „Purple” ma zostać pokazany w listopadzie, do 2030 roku planowanych jest aż dziewięć modeli z nowej linii. Auta mają być rozwijane w Chinach na potrzeby rynku chińskiego, brak czterech pierścieni na nadwoziach ma symbolizować też większą zależność od lokalnych dostawców i technologii.

Niemiecki producent nie chciał komentować tematu, z kolei koncern SAIC podkreślił, że będą to „prawdziwe Audi z autentycznym DNA marki”, cokolwiek miałoby to znaczyć. Linia „Purple” ma wykorzystywać architekturę elektryczną marki IM Motors należącej do SAIC Motor, Alibaba Group i ZJ Hi-Tech.

IM L7, luksusowa limuzyna IM Motors

W ramach uzupełnienia dodajmy, że Audi wycofało się niedawno z oferowania w Chinach Audi e-tron GT, ponieważ od momentu wprowadzenia brata Taycana do Państwa Środka nabywców znalazło zaledwie 188 egzemplarzy elektryka. Firma nadal sprzedaje tam wytwarzane lokalnie Audi Q4 e-tron, przygotowała też specjalną przedłużoną wersję Audi Q6 e-tron o nazwie Audi Q6L e-tron z baterią o pojemności całkowitej wynoszącej 107 kWh, o 7 kWh większą niż w Audi Q6 e-tron przeznaczonym na rynek europejski i amerykański.

Audi Q6L e-tron, wersja Audi Q6 e-tron o rozstawie osi zwiększonym o 10,5 centymetra i zaprojektowana z myślą o rynku chińskim (c) Audi

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]