Ford zaprezentował swój drugi i prawdopodobnie ostatni model na platformie MEB Volkswagena: Ford Capri. Capri jest bratem VW ID.5 i Forda Explorera, na tylnej osi zawsze ma silnik APP550 o mocy 210 kW/286 KM, w wersji z napędem na tył oferowany będzie z baterią 82 (77) kWh, wariant AWD wyposażony zostanie w nowszy pakiet 84 (79) kWh. Z oryginalnym Fordem Capri elektryka łączy nadwozie typu coupe, poza tym nawiązań stylistycznych praktycznie nie ma, o technologicznych nie wspominając.

Ford Capri: ceny, dane techniczne i wszystko, co wiemy

Konfigurator Forda Capri jest już dostępny (TUTAJ), dzięki czemu dowiemy się, że wersja z mniejszą baterią i napędem na tył kosztuje od 226 770 złotych, tymczasem wariant Capri AWD z większą baterią kosztuje od 243 770 złotych. Jak na crossovera lokującego się na początku segmentu D, cena jest niezła. Nissan Ariya, najbliższy rozmiarowo Fordowi Capri, przy baterii o pojemności 91 (87) kWh kosztuje od 229 900 złotych w wersji z napędem na przód i od 244 900 złotych w wariancie AWD. W 2025 roku w ofercie ma się pojawić mniejsza bateria.

Nowy Ford Capri: zasięg WLTP i wyposażenie

Producent obiecuje, że docelowy zasięg WLTP Forda Capri wyniesie 627 jednostek, 536 kilometrów realnie w trybie mieszanym, 376 kilometrów przy jeździe z GPS-ową szybkością 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Mówimy tutaj o wersji z jednym silnikiem z tyłu o mocy 210 kW/286 KM. Edycja z napędem na obie osie ma 250 kW/340 KM mocy, przyspieszenie 0-100 km/h trwające 5,3 sekundy i deklaruje do 592 jednostek WLTP zasięgu. Na większych felgach odpowiednio mniej:

 

Bazowym kolorem modelu jest intensywny żółty (Vivid Yellow). Za biały (Frozen White) dopłacimy 1 500 złotych, za czarny i szary po 3 000 złotych, za niebieski (Blue My Mind) i czerwony (Lucid Red) po 4 500 złotych. W standardzie dostajemy m.in. LED-owe reflektory, przyciemniane szyby z tyłu, kamerę cofania, sportowe fotele obite skórą, pionowo ułożony ekran centralny o przekątnej 14,6 cala, tempomat z funkcją zatrzymania i ruszenia, sterowanie głosowe, nawigację z umiejętnością zaplanowania trasy pod kątem ładowań, system audio Bang & Olufsen. Za komfortowe fotele AGR dopłacimy 3 900 złotych, za pompę ciepła – 6 300 złotych, za 21-calowe felgi – 4 800 złotych.

Ford Capri w wersji wyposażenia Capri Premium posiada w standardzie m.in. reflektory matrycowe adaptacyjne, boczne lusterka z lampkami oświetlającymi podłoże, 20-calowe felgi, bezkluczykowy dostęp czy mechanizm rozpoznawania znaków. Felgi są 20-calowe, podczas gdy baza to felgi 19-calowe. Pojemność bagażnika Forda Capri to 627 litrów w wersji RWD i 622 litry przy wyposażeniu Capri Premium; zastrzeżenie: Ford mierzy ją do dachu, podczas gdy wiele firm stosuje normę VDA, do linii okien lub oparć.

Zamawiane dziś samochody mają być do odbioru na przełomie 2024/2025 roku. Bezpośrednią konkurencją Forda Capri jest wspominany Nissan Ariya, oczywiście Ford Explorer, VW ID.5, Audi Q4 e-tron Sportback. Nagranie z premiery modelu można obejrzeć poniżej:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]