Volkswagen zaktualizował cennik swoich modeli z linii ID. Do polskiej oferty trafił VW ID.3 Pure z baterią o pojemności 55 (52) kWh i silnikiem o mocy 125 kW/170 KM, który kosztuje obecnie od 171 090 złotych. To sporo, jeśli wziąć pod uwagę, że najbardziej bazowy wariant VW Golfa, auta najbliższego VW ID.3, zaczyna się od 112 100 złotych, co odpowiada mniej niż 2/3 ceny bazowego VW ID.3.
Pojawiły się też ceny VW ID.7 Pro S, pierwszego modelu w Polsce z zasięgiem około 700 jednostek WLTP.
Oficjalny cennik VW ID.3 Pure i VW ID.7 Pro S
Bazowa wersja VW ID.3 ma poziom wyposażenia zbliżony do Golfa, najbardziej dostrzegalna różnica w elektryku – oprócz innego zespołu napędowego – to brak manualnej skrzyni biegów oraz 18-calowe felgi stalowe kontra 15-calowe w modelu spalinowym. Zasięg WLTP VW ID.3 Pure wynosi 388 jednostek, do 331 kilometrów realnie w trybie mieszanym, do 230 kilometrów przy jeździe z GPS-ową szybkością 120 km/h. W przedziale 80 -> 10 procent będzie to około 160 kilometrów [obliczenia redakcji Elektrowozu].
Zaletą modelu jest ładowanie z mocą do 145 kW, więc mimo stosunkowo małej baterii postoje na uzupełnienie energii nie będą szczególnie mocno uciążliwe. Niestety, producent nie podaje czasu na odzyskanie energii do 80 procent, ale warto dodać, że pierwsze egzemplarze edycji Pure 48 (45) kWh i bazowe warianty wersji Pro 62 (58) kWh na ładowarkach rozpędzały się do maksymalnie 50 kW.
Konfigurator wszystkich wariantów TUTAJ.
VW ID.7 Pro S: cena i wersje wyposażenia
Do oferty trafił już też VW ID.7 Pro S z baterią o pojemności 91 (86) kWh, którego w treści roboczo nazywamy VW ID.7 Long Range, bo tę zapożyczoną od Tesli nomenklaturę stosuje wielu innych producentów. To jedyne znane nam auto segmentu E sprzedawane w Polsce, które obiecuje około czy nawet ponad 700 jednostek WLTP homologowanego zasięgu. Tesla Model S AWD, pojazd z tego samego segmentu E z baterią o pojemności 100 (~95) kWh, ale też z dwoma silnikami, ma „szacowane” 723 jednostki WLTP na 19-calowych felgach, jednak jego producent oficjalnie informuje o 634 jednostkach [na 21-calowych felgach Arachnid]. Mercedes EQE 350+ to do 687 jednostek WLTP.
Cena VW ID.7 Pro S zaczyna się od 279 590 złotych w konfiguracji bazowej, od 288 590 złotych w dobrze doposażonej wersji Special Edition z silnikiem 210 kW/286 KM. Za pakiet adaptacyjnego zawieszenia i adaptacyjnych matrycowych reflektorów (Design Plus) dopłacimy 5 820 złotych, za podświetlenie nastrojowe, ergonomiczne fotele z masażem w fotelu kierowcy (Style Plus) musimy dorzucić 10 830 złotych. Tak skonfigurowany samochód jest kompletny, a przy okazji przestronny i wygodny – kto chce jeździć na większe odległości, w tej cenie nie znajdzie niczego lepszego. Szczytowa moc ładowania to 200 kW.
Konfigurator TUTAJ.