Cupra Tavascan, pierwszy model na platformie MEB, który jest produkowany w Chinach i stamtąd trafia do Unii Europejskiej, ma już polskie ceny: Cupra Tavascan z napędem na tył kosztuje od 238 800 złotych, Tavascan VZ / Veloz (AWD) zaczyna się od 295 100 złotych. W obu przypadkach mówimy o wariancie z baterią 82 (77) kWh stosowaną w innych modelach Volkswagena, Skody i Audi, ale nowym silnikiem APP550 napędzającym koła na tylnej osi. 

Cupra Tavascan – zadziorna stylistyka i produkcja „Made in China”

Koncern Volkswagena przez bardzo długi czas opierał się przed produkowaniem w Chinach samochodu, który następnie byłby sprzedawany na terenie Unii Europejskiej. Tavascan jest pierwszym tego typu poważnym eksperymentem. Wzięto do niego sprawdzoną, stosowaną na wszystkich kontynentach platformę, połączono ją ze stylistyką, którą wygląda jak agresywnie narysowane Audi, uzupełniono o opowieść o sportowym zacięciu (porównaj: Cupra w Seacie) i wprowadzono do oferty. Konfigurator TUTAJ.

Cupra Tavascan jest specyficznym przedstawicielem aut na MEB, bo pod względem długości w zasadzie otwiera segment D (4,64 m). Będziemy go jednak kwalifikować tak samo, jak Skodę Enyaq (C-SUV, kompaktowy crossover), szczególnie, że rozstaw osi pozostał taki sam, jak u starszego rodzeństwa i wynosi 2,77 metra. Ciekawostką jest fakt użycia dotychczasowej baterii, z którą w dodatku nieszczególnie radzi sobie konfigurator, bo mówi o automatycznej skrzyni biegów o pojemności 82 kWh oraz o 135 kW mocy ładowania prądem stałym akumulatora 58 kWh [realnie spodziewajmy się co najmniej 175 kW dla 77 kWh – red.].

Bazowy wariant Endurance posiada m.in. kamerę cofania, 19-calowe felgi, system powiadamiania o ruchu poprzecznym, aktywny tempomat, bezkluczykowy dostęp, czujnik deszczu i zmierzchu, przyciemniane szyby z tyłu, w pełni LED-owe światła z przodu i z tyłu, w tym dynamiczne (sekwencyjne) kierunkowskazy z tyłu oraz 7-głośnikowy system audio. Przy zakupie pakietu Adrenaline (+29 126 zł) otrzymamy m.in. 21-calowe felgi, kamery 360 stopni, oświetlenie nastrojowe, wyświetlacz projekcyjny (HUD), adaptacyjne zawieszenie, matrycowe reflektory, system audio Sennheiser z 11 głośnikami i subwooferem czy szklany dach.

Możemy też dobrać tańszy pakiet Zimowy I, w ramach którego otrzymujemy m.in. trzystrefową klimatyzację, podgrzewaną sportową kierownicę i podgrzewane fotele z przodu. Nie udało nam się znaleźć szczegółowego opisu pakietu Extreme, dodajmy natomiast, że wybór wersji VZ (Veloz) 250 kW/340 KM zmienia felgi na 20-calowe. Deklarowany maksymalny zasięg WLTP Cupra Tavascan Endurance to 568 jednostek, wersja Tavascan VZ oferuje 521 jednostek, czyli 445 kilometrów realnie w trybie mieszanym i 313 km przy GPS-owych 120 km/h oraz rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu].

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: