Tesloop to amerykańska firma oferująca luksusowy transport w samochodach Tesla Model X i Tesla Model S. Firma zdecydowała się podzielić informacją o zużyciu (degradacji) baterii, które są często ładowane i mocno wykorzystywane.
Według przedstawicieli firmy, akumulatory w Tesla Model S po przejechaniu 322 tysięcy kilometrów wykazują zużycie na poziomie 6 procent.
Baterie w Tesli – jak się zużywają?
Zgodnie z informacją podaną przez Tesloop, akumulatory były regularnie ładowane do pełna i rozładowywane. Po 15 miesiącach działania i przejechaniu 200 000 mil (321 869 kilometrów) poziom zużycia baterii wyniósł 6 procent.
> Nissan Leaf: ile można przejechać przy migającym zasięgu?
|REKLAMA|
|/REKLAMA|
Co ciekawe: po przekroczeniu 200 000 mil przebiegu, samochód niespodziewanie się wyłączył, mimo że oprogramowanie deklarowało jeszcze niewielki zasięg. Jak tłumaczył im inżynier z Tesli, był to efekt „chemii w bateriach” przy tak dużym przebiegu.
Zużycie baterii w autach na prąd [FORUM]:
Choć artykuł nie jest najnowszy, komentarze pod nim są ciągle żywe. Oto informacje dotyczące zużycia baterii w innych modelach, które podają pod nim użytkownicy:
- Nissan Leaf (2012) Przemka – stracił 18 procent po 4 latach i 35 tysiącach kilometrów przebiegu,
- Nissan Leaf (2014) Jarka – stracił 9 procent po 3 latach i przejechaniu 31 000 kilometrów,
Nissan Leaf (2014) Jarka. Leaf Spy pokazuje SOH (State of Health / Stan Zdrowia) baterii na poziomie 91 procent, co oznacza zmniejszenie pojemności o 9 procent od momentu produkcji. (c) Jarek / Facebook
- Nissan Leaf (2014) EVelectricvehicles – stracił 8 procent po 3 latach i przejechaniu 43 852 kilometrów,
- Nissan Leaf – stracił 30 procent po 5 latach i przejechaniu 88,5 tysiąca kilometrów,
- inny Nissan Leaf – stracił 25 procent po 3,5 roku i przejechaniu 67,6 tysiąca kilometrów,
- jeszcze inny Nissan Leaf (2012) – stracił 3 kreski zasięgu po 57,9 tys. kilometrów,
- jeszcze inny Nissan Leaf (2015) – stracił 8 procent po 57,9 tys. kilometrów,
- Tesla Model S70D (2015) – straciła 4 procent po przejechaniu 72,4 tysiąca kilometrów,
- Toyota RAV4 EV (2012) – straciła 15 procent po dystansie 123,9 tys. kilometrów,
- Chevrolet Spark EV – stracił 2,2 procent pojemności po 1,5 roku i 21 tysiącach kilometrów,
- Ford Energi – stracił 30 procent baterii po 3 latach i 58 tysiącach kilometrów.
> „Elektryki” zarabiają jako… elektrownie – nawet 1 300 euro rocznie!
Jak ktoś słusznie oszacował w komentarzach, współczesne baterie litowo-jonowe mają określony czas życia. Im jednak są większe, tym tym większy przebieg na jednym ładowaniu. Dlatego Tesla Model S po 1 000 ładowaniach (ok. 322 tysiące kilometrów) straciła 6 procent pojemności baterii, a auto o dwukrotnie mniejszej pojemności akumulatorów straciłoby 12 procent pojemności – ponieważ miałoby za sobą dwa razy więcej cykli ładowania.
/Temat jest rozwojowy, dlatego będziemy go pilnować/
Warto poczytać: At 200,000 Miles, This Tesla Model S Experienced Only 6% Battery Degradation
|REKLAMA|
|/REKLAMA|