Potwierdziły się domysły redakcji Elektrowozu, nowy Opel Frontera Electric jest technologicznym bratem-bliźniakiem Citroena e-C3 Aircross. Samochód, który właśnie debiutuje w Stambule (Turcja), będzie dostępny w wariantach z dwiema bateriami. Pierwsza ma mieć 44 (~41) kWh pojemności i być skojarzona z silnikiem o mocy 83 kW/113 KM. Drugą określono mianem „Long Range”, ale pojemności baterii jeszcze nie podano.
Opel Frontera Electric: ceny, specyfikacja i wszystko, co wiemy
Citroen e-C3 dostępny jest w dwóch wariantach: jako Citroen e-C3, przedstawiciel segmentu B/B-SUV, oraz jako Citroen e-C3 Aircross, samochód segmentu C-SUV z 4,39 metra długości. Opel Frontera Electric to też C-SUV o długości 4,38 metra. Wspominamy o tych różnicach, ponieważ Citroen e-C3 dostępny jest od około 23 300 euro, tymczasem ceny Opla Frontera Electric mają zaczynać się od 29 000 euro, co oznaczałoby, że w Polsce auto byłoby dostępne od 137 720 złotych [przeliczenie proporcjonalne; źródło].
Mówimy o wersji z 5 miejscami, baterią o pojemności 44 (~41) kWh i „ponad 300 jednostek WLTP” zasięgu, co daje około 270 kilometrów przy jeździe miejskiej/w trybie mieszanym. Elektryczny Opel Frontera wygląda zatem, jakby miał wpasować się w niszę, którą dotychczas zajmował Nissan Leaf: kompakt, nowocześniejsze nadwozie, duży bagażnik (460 litrów kontra 435 litrów w Leafie), złącze CCS (kontra Chademo w Leafie) obsługujące ładowanie z mocą 100 kW. Przy położonych oparciach pojemność bagażnika rośnie do 1 600 litrów, maksymalne obciążenie dachu to 200 kilogramów.
Bateria Opla Frontery Electric ma 44 kWh pojemności i powstała na ogniwach LFP dostarczanych przez SVolt. Te same ogniwa Li-ion stosowane są w Citroenie e-C3. Jeśli weźmiemy pod uwagę różnice w gęstościach energii między ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi i wysokoniklowymi, możemy oszacować, że maksymalna pojemność baterii Opla Frontera Electric Long Range z ogniwami NCM powinna wynieść około 60 kWh, oczywiście bez konieczności zmiany wielkości pojemnika.
Tej ostatniej wartości jeszcze nie znamy, wiemy tylko, że pozwoli na zasięg „około 400 jednostek WLTP”. Gdyby faktycznie użyto 60 kWh, sytuacja zrobiłaby się interesująca: nowy Opel, który jest większy niż Peugeot E-2008 (4,38 vs 4,3 m)m miałby jednocześnie większą baterię, zapewne lepszy zasięg i… niższą lub zbliżoną cenę. W najgorszym razie Opel Frontera Electric Long Range zostanie wyposażony w znany nam pakiet 54 (51) kWh.
Reasumując: spodziewamy się, że modele na platformie SCP będą stopniowo wycinać z rynku samochody na eCMP (Opel Corsa Electric, Peugeot E-2008, Jeep Avenger, Fiat 600e), ewentualnie te ostatnie będą przenoszone na SCP. Nie zdziwimy się, jeśli wariant z większą baterią zostanie skojarzony z mocniejszym silnikiem 115 kW/156 KM. Opel Frontera ma być oferowany także z 7 miejscami w kabinie, przy czym na razie nie wiadomo, czy taka edycja będzie oferowana w wersji elektrycznej.