Nowa Tesla Model 3 Performance vel Tesla Model 3 Ludicrous vel Tesla Model 3 Highland Performance, czyli po prostu Tesla Model 3 Performance po faceliftingu ma już europejską homologację, donosi niezawodny Julien (warto obserwować). Z procedury WLTP wynika, że samochód ma dokładnie taki sam zasięg, jak Tesla Model 3 Performance sprzed faceliftingu, czyli 547 jednostek WLTP. Jednak producent zdecydował się na zadeklarowanie niższej wartości, 528 jednostek WLTP. Szybkość maksymalna to 261 km/h.
Tesla Model 3 Ludicrous – dane techniczne, które znamy
Auto jest o 10 kilogramów cięższe niż Model 3 Performance, ma minimalnie niższy moment obrotowy i niższy zasięg, wylicza Julien na Iksie. Deklarowane 528 jednostek WLTP to maksymalnie 451 kilometrów realnie w trybie mieszanym, 320 kilometrów przy jeździe z GPS-ową szybkością 120 km/h [obliczenia redakcji Elektrowozu], ale warto pamiętać, że przy Teslach te wartości bywają niższe o co najmniej kilka procent. To nie przypadek zresztą, że firma zdecydowała się oficjalnie podawać rezultat o 3,5 procent niższy (528 jedn. WLTP).
By the way:
– The 2023 M3P was tested/rated at 547km WLTP
– The 2024 M3L was tested at 547km WLTP‼️
– Tesla is planning to advertise the car at 528km‼️In the past this was usually done when a competing (smaller) battery pack was planned. The lower result was then advertised. pic.twitter.com/MDJg5e1nCE
— Julien⚡🔋🚁🌱🤘 (@eivissacopter) April 5, 2024
Na tylnej osi pojawił się nowy silnik 4D2A, który ma o 35 kW więcej mocy. Bateria Tesli Model 3 Ludicrous przeznaczonej na rynek europejski nosi oznaczenie 5L powstała w oparciu o ogniwa NCM LG Energy Solution. Ma 79 kWh pojemności całkowitej i limit oddawania mocy na poziomie 415 kW/564 KM, podczas gdy maksimum mocy obu silników to 461 kW/627 KM, maksymalny moment obrotowy wynosi 688 Nm. W wypadku amerykańskiej wersji wyjeżdżającej z Fremont (Kalifornia, Stany Zjednoczone) Julien spodziewa się 82 kWh i 435 kW limitu mocy.
Silniki są w stanie osiągnąć tyle, ile mocy dostarczy im bateria, dlatego 415 kW/564 należy uznać za maksimum samochodu. Dodajmy, że w dowodzie rejestracyjnym zawsze podawana jest moc ciągła, którą auto jest w stanie utrzymać przez 30 minut, więc wartość będzie mocno niższa.
Tesla Model 3 Ludicrous waży 1 854 kilogramy bez kierowcy, 1 929 kilogramów z kierowcą. Ostateczna nazwa nie jest znana. Co ciekawe, zdjęcia modelu podlegającego homologacji ukazują charakterystyczne dla Tesli Model 3 Performance po faceliftingu boczne wloty powietrza, nie ma na nich natomiast sportowych siedzeń, które były widywane w egzemplarzach jeżdżących po ulicach.

Zdjęcie Tesli Model 3 Highland Performance wykonane podczas prezentacji samochodu w Stanach Zjednoczonych
Samochód może trafić do konfiguratora w każdej chwili. Ostatnio między ujawnieniem homologacji a wejściem do oferty Tesli Model Y Long Range RWD upłynęło zaledwie kilka dni.