Polski oddział KG Mobility / SsangYong podał ceny modelu Torres EVX, SUV-a segmentu D. Samochód dostępny jest w trzech wersjach wyposażeniowych, wszystkie z tym samym zespołem bateryjno-napędowym, które kosztują od 189 900 złotych dla edycji Joy, przez 204 900 złotych dla wariantu Adventure, aż do 216 900 złotych w przypadku wersji Wild. Co ciekawe, akumulator dostarcza producentowi chiński BYD, zbudowano go w oparciu o litowo-żelazowo-fosforanowe ogniwa Blade.

KGM Torres EVX: cena, dane techniczne, wszystko lekko zaskakuje (na plus!)

Firmy, które wejdą na rynek w segmencie D-SUV, mają zagwarantowane konfrontacje z Teslą Model Y, najchętniej kupowanym autem w roku 2023. Porównanie narzuca się tym bardziej, że Tesla też oferuje wariant z bateriami LFP. Torres EVX wychodzi z takiego zestawienia całkiem obronną ręką, przynajmniej w kwestii zasięgu: z 73,4 kWh osiąga do 462 jednostek WLTP, podczas gdy Tesla Model Y RWD obiecuje do 455 jednostek z baterii ~61 kWh [wartości całkowite].

Torres EVX ma słabsze przyspieszenie 0-100 km/h (8,1 s vs 6,9 s w Tesli), ale rekompensuje je twardszym, bardziej kanciastym wyglądem. Nieźle prezentuje się też reszta parametrów: EVX waży 1,92 tony, jego dopuszczalna masa całkowita to 2,41 tony, można nim więc parkować na chodnikach. Dla porównania: waga VW ID.3 (82) 77 kWh to 1,91-1,93 tony (!), a mówimy przecież o modelu otwierającym segment kompaktowych hatchbacków na tle SUV-a z 2,68 metra rozstawu osi i 4,72 metra długości!

W porównaniu do SsangYonga Korando e-Motion sporo poprawiono. Auto od 10 do 80 procent ładuje się prądem stałym (DC) w 28 minut, ładowarka pokładowa AC-DC jest trójfazowa i osiąga do 10,5 kW mocy. W wariancie Wild (od 216 990 zł) standardem są elementy, których w Tesli Model Y nie dostaniemy, jak kamery 360 stopni, nastrojowe podświetlenie wnętrza, kompatybilność z Android Auto i Apple CarPlay, przednie czujniki parkowania czy obsługa V2L, zasilania z baterii zewnętrznych urządzeń.

Nawet najbardziej podstawowa edycja Joy (od 189 900 zł) ma garnitur systemów bezpieczeństwa, dwa wyświetlacze na kokpicie o przekątnej 12,3 cala każdy, LED-owe reflektory, manetki sterujące rekuperacją, czujnik zmierzchu i deszczu.

Konfigurator Torresa EVX dostępny jest TUTAJ, obowiązujący cennik znajduje się TUTAJ.

Nota od redakcji Elektrowozu: markę SsangYong przejęło konsorcjum KG Mobility, dlatego na klapie modelu widnieją litery KGM. Ale polski dystrybutor robi, co może, by jej nie używać, posługuje się samą nazwą modelu.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4.2]