Nowy Volkswagen ID.3 GTX został oficjalnie zaprezentowany, wkrótce ma mieć premierę rynkową, tj. trafić do sprzedaży. Samochód pojawi się w dwóch wersjach, z mocą 210 kW/286 KM lub 240 kW/326 KM, ta druga ma nosić nazwę VW ID.3 GTX Performance. W przeciwieństwie do normalnego VW ID.3, auto zostanie wyposażone w baterię o pojemności 84 (79) kWh. Model dysponuje tym samym oprogramowaniem, co VW ID.7 Tourer GTX, w internecie plotkuje się, że jest to wersja 5.0.

VW ID.3 GTX – co wiemy, czego nie wiemy

Zacznijmy od baterii, bo to ważny aspekt. Wygląda na to, że linia modelowa Volkswagenów ID. przejdzie stopniowo na dwie pojemności baterii: tańsze lub mniejsze auta będą wyposażane w pakiet 84 (79) kWh, większe lub mocniejsze modele otrzymają akumulator 91 (86) kWh. Do tej pierwszej linii należy VW ID.3, ale też bazowy ID. Buzz, ta druga to wzmocniony ID. Buzz czy VW ID.7 GTX. O tych zapowiedziach opowiadaliśmy już na początku 2023 roku, ale dopiero teraz zaczynają się one materializować w postaci konkretnych modeli.

VW ID.3 GTX napędzany jest silnikiem APP550, w drugim przypadku doszło do jego delikatnego podkręcenia (210 -> 240 kW, +14,3 proc.), co sugeruje, że Volkswagen może zacząć sprzedawać aktualizację „Performance” do ID.3 GTX, by dodatkowo zarobić. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy to 545 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h VW ID.3 GTX trwa 6 sekund, w wariancie Performance czas skraca się do 5,6 sekundy. Szybkość maksymalna to odpowiednio 180 i 200 km/h, eksperymentowanie z nią oznacza wir elektronów w baterii 😉

Należy też pamiętać, że moce maksymalne można osiągnąć na maksymalnie 30 sekund i tylko przy baterii naładowanej do 88 procent lub powyżej. Przy niższych ilościach energii w baterii maksimum może nie być dostępne lub będzie dostępne krócej.

Maksymalna moc ładowania VW ID.3 GTX ma wynieść 175 kW, z doświadczenia wiemy, że niewykluczone będą rezultaty powyżej 180 kW. Natomiast żaden z wariantów ID.3 GTX nie otrzyma napędu na obie osie, jakby Volkswagen zostawiał sobie pole manewru lub… nie miał z przodu miejsca.

Auto w standardzie ma mieć 20-calowe felgi Skagen i wlot powietrza z kratkami odwzorowującymi plaster miodu. Ekran centralny został powiększony do 12,9 cala, a żeby zrobić mu miejsce, przełącznik wyboru kierunku jazdy przeniesiono z liczników na kolumnę kierownicy. W internecie pojawiły się doniesienia, że oprogramowanie ma numer 5.0, chociaż wygląda ono dokładnie tak samo, jak wersja 4.x. Niewykluczone, że to pomyłka lub że wyższą cyferkę otrzymały wersje software’u ze zintegrowanym ChatGPT.

 

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]