Porsche zaprezentowało, jak twierdzi, najmocniejsze seryjne Porsche w historii marki. Porsche Taycan Turbo GT ma w standardzie 580 kW/789 KM, ale w szczycie, na dwie sekundy, jest w stanie osiągnąć 815 kW/1 108 KM i 1 340 Nm momentu obrotowego, o ile właściciel zdecyduje się na pakiet Weissach. Ceny Porsche Taycan Turbo GT niezależnie od wybranej opcji – z pakietem lub bez – zaczynają się od 1 110 000 złotych, 1,11 miliona złotych.

Najmocniejsze Porsche Taycan z rekordem na Nuerburgring

Już od stycznia wiemy, że odświeżone Porsche Taycan zdołało osiągnąć na Nuerburgring rekordowy czas wynoszący 7:07,55, czyli było tylko minimalnie wolniejsze od najlepszego elektryka na torze, którym okazał się Rimac Nevera. Teraz usłyszeliśmy, że auto będzie nosiło oznaczenie Porsche Taycan Turbo GT. Co ciekawe, samochód osiągnął tak dobry czas mimo baterii o pojemności 105 (97) kWh. Deklarowany zasięg WLTP to 556 jednostek, 475 kilometrów realnie w trybie mieszanym; maksymalna moc ładowania to 320 kW (w polskim konfiguratorze mówi się o „270 kW”, co jest pomyłką).

Drugą ciekawostką jest fakt, że Taycan Turbo GT waży z kierowcą (=75 kg) 2,22 tony a mimo tego może parkować na chodnikach, bo dopuszczalna masa całkowita to zaledwie 2,47 tony.

Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach (po lewej) i Porsche Taycan Turbo GT (c) Porsche

Bazowa moc samochodu może zostać zwiększona na 10 sekund o 120 kW/163 KM (=700 kW) przez naciśnięcie przycisku uruchamiającego tryb Attack Mode. Wspomniane 815 kW auto osiąga w trybie startu. Inne Taycany są w stanie chwilowo zwiększać moc o 70 kW/95 KM. Producent chwali się, że przyspieszenie 0-100 Porsche Taycan Turbo GT trwa 2,3 sekundy, a z pakietem Weissach – 2,2 sekundy (źródło). Najlepiej przyspieszająca Tesla Model S Plaid potrzebuje w identycznych europejskich warunkach (pomiar ze startu zatrzymanego do 100 km/h) około 2,3-2,4 sekundy, jak wynika z eksperymentów dziennikarzy.

Szybkość 200 km/h model osiąga po 6,6 sekundy; 6,4 sekundy z pakietem Weissach. Weissach to miejscowość, w której znajduje się centrum projektowe i badawczo-rozwojowe Porsche (źródło).

Porsche Taycan Turbo GT jest o 75 kilogramów lżejsze niż Taycan Turbo S, oszczędności na wadze udało się uzyskać dzięki użyciu włókien węglowych oraz rezygnacji m.in. z elektrycznie zamykanej klapy bagażnika i klapki portu ładowania. Auto ma w standardzie 21-calowe kute felgi, ceramiczne hamulce, sportowe kubełkowe fotele, aktywny tylny spojler, matrycowe reflektory. Szybkość maksymalną samochodu ustalono na poziomie 305 km/h.

Konfigurator modelu znajduje się TUTAJ.

Nota od redakcji Elektrowozu: podczas premiery pojawił się wirtualnie Tim Cook, który zareklamował swoje gogle 3D i ich funkcje.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]