Najpierw Audi e-tron, następnie wersja ze zmienioną nazwą i opcjonalną większą baterią, Audi Q8 e-tron – te dwa modele wyjeżdżały przez długi czas wyłącznie z fabryki Audi w Brukseli (Belgia). Nowa generacja prawdopodobnie już nie będzie, Audi chce przenieść produkcję samochodu do zakładów w Meksyku, dowiedział się tygodnik Automobilwoche. Decyzję muszą „tylko” zaakceptować władze koncernu Volkswagena. Nowe Audi Q8 e-tron ma trafić na rynek w 2027 roku.

Nie będzie Audi Q8 e-tron Made in Europe?

Informacja została oficjalnie potwierdzona podczas kongresu organizowanego przez Automobilwoche, ujawnił ją Gerd Walker, szef Audi ds. produkcji. Niemiecka marka ma do wyboru własny zakład w San Jose Chiapa oraz pobliską placówkę VW w Puebla. Walker nie chciał doprecyzować lokalizacji, wspomniał tylko, że decyzja „została już podjęta” a w zakładzie w Brukseli „się o czymś pomyśli” (źródło).

Spotkania dotyczące ruchów w zakresie fabryk organizowane są w koncernie Volkswagena jesienią każdego roku, Grupa może zaakceptować decyzję Audi lub też ją odrzucić, więc przesunięcie modelu poza Europę nie jest jeszcze przesądzone. Historia zakładu w Brukseli jest dość wyboista, przez całe lata należał do Volkswagena, następnie został przejęty przez Audi i wytwarzał Audi A1, by w minionej dekadzie przejść kompletną reorganizację, by od 2018 roku mógł z niego wyjeżdżać model z drugiego końca skali, Audi e-tron, dziś: Audi Q8 e-tron. Pod koniec 2023 roku fabryka zaczęła produkcję Audi Q4 e-tron.

Nowe Audi Q8 e-tron powinno trafić na rynek w 2027 roku. Samochód, który dziś otwiera segment E-SUV, może urosnąć, by zmieścił się w nim trzeci rząd siedzeń, co powinno przysporzyć mu sympatii na rynku amerykańskim. Stąd też mógł się wziąć pomysł na przeniesienie produkcji do Meksyku. Niewykluczone, że kolejna generacja powstanie już na nowej platformie PPE zamiast na konwersji MLB Evo. Obecne Audi Q8 e-tron cieszy się w Stanach Zjednoczonych dużym zainteresowaniem, w 2023 roku było najchętniej kupowanym elektrykiem Audi, wygrało z Q4 e-tron, nie mówiąc o bracie Porsche, Audi e-tron GT (źródło).

Z opinii, które widywaliśmy w internecie, wynika, że Amerykanie lubią Audi Q8 e-tron za wysoki komfort jazdy (pneumatyczne zawieszenie, wykończenie, wyciszenie) oraz, ciekawostka, możliwość zakupu z dobrymi rabatami. Problemy powoduje niekiedy zawieszenie (opadanie po postoju na dużym mrozie – była akcja serwisowa), pierwsze serie miały kłopoty z jednostkami napędowymi, zasięg modelu nie jest największy, jeśli wziąć pod uwagę pojemność baterii.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]