Opel podał ceny Opla Astra Sports Tourer Electric z rocznika (2024). Elektryczne kombi segmentu C w wersji wyposażeniowej GS Electric kosztuje od 202 500 złotych, co jest typową wartością jak na koncern Stellantis i wysoką, jeśli weźmiemy pod uwagę, że spalinowy Opel Astra kombi zaczyna się w cenniku od 116 950 złotych (o 85 550 zł złotych taniej!) i ma 597 litrów pojemności bagażnika, o 81 litrów więcej. Nawet w porównywalnej edycji GS jest o 65 550 złotych tańszy. 

Opel Astra Sports Tourer. Kolejne elektryczne kombi na rynku i kolejny model raczej dla pasjonatów

Zacznijmy od specyfikacji: elektryczny Opel Astra Kombi ma zespół napędowy ogrywany do znudzenia we wszystkich modelach koncernu Stellantis, czyli silnik o mocy 115 kW/156 KM i baterię o pojemności 54 (51) kWh. Deklarowany przez producenta zasięg na najmniejszych felgach to 413 jednostek WLTP, około 250 kilometrów na autostradzie przy GPS-owej szybkości 120 km/h przy rozładowaniu baterii do zera [obliczenia redakcji Elektrowozu]. Przy większych felgach lub niższej temperaturze zasięg będzie słabszy.

Elektryczny zespół napędowy to początek i koniec zalet modelu. Astra Sports Tourer Electric jest istotnie droższa od wariantów spalinowych, jest też droższa od wersji hybrydowej plug-in, wyjątek stanowi tylko najmocniejsza hybryda. Pod względem mocy samochód lokuje się w środku stawki, ma przyspieszenie (9,2 s) nieco lepsze niż edycje spalinowe (9,9-11 s), ale gorsze niż hybrydy plug-in (7,6-7,7 s). Elektryk nie jest dostępny w najniższej wersji wyposażeniowej Edition, żeby przypadkiem nie był zbyt tani.

Opel Astra Sports Tourer Electric najwięcej waży (1,785 tony) i ma najniższą dopuszczalną ładowność (385 kg). Nie może ciągnąć przyczep, ma 516 litrów bagażnika (spalinowe: 597 litrów) i 63 litry zajmowane przez system audio (spalinowe: 15 litrów). W związku z brakiem wersji wyposażeniowej Ultimate, kierowca nie ma możliwości wyboru naturalnej skóry Nappa, może zdecydować się na co najwyżej alcantarę i skaj, tj. sztuczną skórę (+3 300 zł). W zestawie otrzymuje materiał i skaj.

W standardzie dostajemy m.in. dwustrefową klimatyzację, LED-owe reflektory, przyciemniane szyby z tyłu, automatycznie ściemniające się lusterka, 18-calowe felgi, trzyfazową ładowarkę pokładową AC-DC, 10-calowy ekran centralny Pure Panel, system audio z 6 głośnikami, podgrzewane przednie fotele. Dopłacimy za inny lakier (+1 500 zł za biel, +2 700 zł za czerń, szary, srebrny, +3 500 zł za błękit).

Konfigurator modelu TUTAJ.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]