BMW wprowadziło do oferty elektryczne kombi, BMW i5 Touring. Należący do segmentu E (5,06 m długości, 2,995 m rozstawu osi) model wykorzystuje te same zespoły napędowe, co BMW i5. Bateria samochodu ma 84 (81) kWh pojemności i w wersji z napędem na tył pozwala na pokonanie 483-560 jednostek WLTP. Cena elektryka BMW zaczyna się od 355 500 złotych dla wariantu RWD i od 510 500 złotych dla edycji z napędem na obie osie, M60 xDrive.

BMW i5 Touring, kolejne elektryczne kombi

Na rynku jest już kilka elektryków, które wykorzystują nadwozia typu kombi (np. Porsche Taycan Sport Turismo, MG5, Nio ET5) lub zbliżone do kombi (np. Kia EV6), ale rynek nadal się kształtuje (porównaj: Audi A6 Avant e-tron). Wspomniane Nio ET5 jest samochodem segmentu D, a oferuje ledwie 450 litrów pojemności bagażnika. Na tle spalinowej Skody Octavii Kombi, przerośniętego modelu segmentu C, w której wygospodarowano aż 640 litrów, wartość ta jest raczej niewielka.

Pojemność bagażnika BMW i5 Touring bez składania siedzeń to 570 litrów, ciągle mniej niż w Skodzie, trzeba wszak pamiętać, że w zamkniętej bryle samochodu nie ma cudów. Przy podobnych rozmiarach więcej bagażnika to mniej przestrzeni na tylnej kanapie – i vice versa.

Przestrzeń bagażowa BMW i5 Touring i trójdzielne oparcie tylnej kanapy (c) BMW

Kokpit BMW i5 M60 xDrive Touring (c) BMW

BMW i5 Touring, specyfikacja

Podstawowa wersja BMW i5 eDrive40 Touring ma silnik o mocy 250 kW/340 KM, 400 Nm momentu obrotowego na tylnej osi, 430 Nm w trybie Sport Boost lub Launch Control, dzięki którym przyspiesza do 100 km/h w 6,1 sekundy. Edycja z napędem na obie osie, BMW i5 M60 xDrive Touring, to już 442 k/W/601 KM, maksymalnie 820 Nm i możliwość rozpędzenia się do 100 km/h w 3,9 sekundy.

Bazowe wyposażenie obejmuje m.in. podgrzewane przednie fotele, zawieszenie pneumatyczne na tylnej osi, amortyzatory adaptacyjne, dwustrefową klimatyzację, diodowe reflektory i lampy tylne, pompę ciepła, tapicerkę ze sztucznej skóry, oświetlenie nastrojowe, kamerę cofania, ładowarkę indukcyjną do telefonów, zakrzywiony panel z wyświetlaczami na kokpicie i systemem BMW OS 8.5. Kanapa dzielona jest w proporcji 40:20:40.

Tańszy wariant ma ładowarkę pokładową AC-DC o mocy 11 kW (opcja: 22 kW), w droższym standardem są 22 kW. Obydwa auta wykorzystują architekturę 400 V, mogą się ładować z mocą do 205 kW. Auta powstają na wspólnej platformie z wariantami spalinowymi, więc z tyłu wystaje tunel środkowy.

Maksymalna moc BMW i5 M60 Touring, w tym moc rekuperacji. Krzywa ładowania osiąga szczyt przy 205 kW, później szybko zjeżdża (c) BMW

Deklarowany maksymalny zasięg WLTP BMW i5 eDrive40 Touring to 547 jednostek WLTP (w specyfikacji: 560 jednostek), 468 kilometrów realnie w trybie mieszanym, 328 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia redakcji]. Silniki auta nie wykorzystują magnesów trwałych, a mimo tego BMW słynęło dotychczas z wysokiej sprawności zespołu napędowego.

Nota od redakcji Elektrowozu: niezmiennie podoba nam się ta stara niemiecka szkoła, żeby wszystko pokazać z bliska i od środka. BMW regularnie prezentuje już nawet krzywe ładowania.

Nota 2: model trafił też na rynek w wariantach spalinowych, część z nich (530e, 540d xDrive) ma być dostępna dopiero latem.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: