Renault podał oficjalny zasięg WLTP Renault Master E-Tech Electric (2024), elektrycznego modelu dostawczego, który w tej generacji projektowany był od początku również pod kątem napędu bateryjnego. Przy pojemności 87 kWh auto zdołało uzyskać aż 460 jednostek WTLP, co na tle konkurencji jest doskonałym wynikiem. Jak wspomnieliśmy w tytule, Fiat e-Ducato 110 kWh /Professional e-Ducato/ osiąga z akumulatora większego o 26 procent „tylko” 420 jednostek WLTP.

Renault Master E-Tech Electric na tle poprzedniej generacji

Renault był w 2023 roku liderem w Europie i w Polsce, gdy chodzi o samochody dostawcze. W naszym kraju Renault Master jest od sześciu lat najczęściej wybieranym autem dostawczym w swoim segmencie – w 2023 roku zdobył 26,3 procent rynku. Nowa generacja została zaprezentowana pod koniec minionego roku, na rynek trafi za kilka miesięcy:

Nowy Renault Master E-Tech Electric będzie dostępny z bateriami o pojemności 40 i 87 kWh, producent chwali się, że nie zmniejszą one ładowności pojazdu. Deklarowane 460 jednostek WLTP zasięgu to około 393 kilometry realnie w trybie mieszanym i 276 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h, przy czym do tej ostatniej wartości nie należy się przywiązywać, bo duża bryła powoduje duże opory powietrza, więc wartość może być niższa [wyliczenia redakcji Elektrowozu].

Z drugiej strony: nadwozie auta nosi nazwę „aerovan”, co ma podkreślać optymalizację przepływu powietrza (ang. aero = aerodynamiczny). Renault mówi, że współczynnik oporu powietrza jest o 20 procent niższy niż we wcześniejszej generacji. W przeciwieństwie do poprzedniego Mastera, który był konwersją modelu spalinowego na elektryczny, nowy model został zaprojektowany również z myślą o napędach bateryjnych.

Renault Master E-Tech Electric – dmc, ładowność, przyczepa, V2X

Maksymalna dopuszczalna masa całkowita /dmc/ Mastera E-Tech Electric może wynosić aż 4 tony – zapewne przygotowano się do legalizacji podniesionego limitu dla aut elektrycznych, nad którym pracuje Komisja Europejska (3,5 -> 4,25 tony). Choć KE wydała zgodę na taką nowelizację już w 2017 roku, kraje członkowskie nadal jej nie wprowadziły, więc legislacja wróciła na poziom unijny.

Model oferowany będzie z dwoma silnikami: 96 kW/130 KM lub 105 kW/143 KM mocy, obydwa mają 300 Nm momentu obrotowego. Ładowność Renault Mastera E-Tech Electric to maksymalnie 1,625 tony, auto może ciągnąć przyczepy o masie do 2,5 tony. Dotychczasowa generacja samochodu obsługiwała ładowanie prądem stałym z mocą do 22 kW (!), obecna rozpędza się do 130 kW i odzyskuje 252 jednostki WLTP w 30 minut (dotyczy wersji 87 kWh).

Nowy Renault Master obsłuży technologię zasilania zewnętrznych urządzeń (V2L) za pomocą gniazdka w kabinie pasażerskiej lub przestrzeni ładunkowej, poradzi sobie też z agregatami chłodniczymi czy innymi urządzeniami. Na wybranych rynkach samochód będzie dostępny z V2G, czyli z możliwością stabilizowania sieci elektroenergetycznej za pomocą dwukierunkowej ładowarki.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]