Ford ogłosił wprowadzenie do polskiej oferty Forda Mustanga Mach-E z bateriami LFP oraz obniżył ceny wszystkich wariantów o kilkadziesiąt tysięcy złotych. Zakup auta stracił sens po wcześniejszych podwyżkach, ale teraz model ponownie kusi, szczególnie, że Mustang Mach-E z baterią LFP mieści się w limicie dopłat programu „Mój elektryk” – kosztuje od 219 500 złotych. W dodatku auto ma nieco lepszy zasięg niż wersje z ogniwami wysokoniklowymi.

Aktualizacja 2024/01/26, godz. 19.23: zaktualizowaliśmy moc wersji LFP AWD.

Nowe ceny Forda Mustanga Mach-E

Zanim przejdziemy do zmienionych specyfikacji, zacznijmy od zmian w cenach (źródło):

  • Ford Mustang Mach-E RWD 75 (72,6) kWh, 198 kW/269 KM – 219 500 zł (-50 050 zł, -18,6 proc.),
  • Ford Mustang Mach-E RWD 98 (91) kWh, 216 kW/294 KM, edycja Premium – 279 500 zł (-34 350 zł, -10,9 proc.),
  • Ford Mustang Mach-E AWD 75 (72,6) kWh, 232 kW/315 KM, edycja Premium – 247 500 zł (-60 350 zł, -19,6 proc.),
  • Ford Mustang Mach-E AWD 98 (91) kWh, 258 kW/351 KM, edycja Premium – 298 000 zł (-47 850 zł, -13,8 proc.),
  • Ford Mustang Mach-E GT 98 (91) kWh, 358 kW/487 KM – 358 000 zł (-32 850 zł, -8,4 proc.).

Ford Mustang Mach-E GT (c) Ford

Ford Mustang Mach-E jest modelem segmentu D-SUV, bezpośrednią konkurencją dla Tesli Model Y czy Hyundaia Ioniqa 5. Producent chwali się, że obniżenie cen przyszło wraz z wprowadzeniem do Polski wersji MY2023.75, czyli u progu rocznika modelowego (2024). W skład standardowego wyposażenia wchodzą teraz 19-calowe felgi (wcześniej: 18-calowe), bardziej komfortowe zawieszenie, mechanizm podgrzewania baterii przed ładowaniem wykorzystujący dane płynące z nawigacji.

Bateria LFP ma nieco większą użyteczną pojemność niż wcześniejsza wersja zbudowana w oparciu o ogniwa wysokoniklowe (NCM): 72,6 kWh. Dzięki niej wzrósł zasięg WLTP Mustanga Mach-E, w wariancie RWD to 440 -> 470 jednostek (+6,8 proc.), w wersji AWD 400 -> 428 jednostek WTLP (+7 proc.). Wszystkie warianty akumulatorów rozpędzą się na ładowarkach do maksymalnie 150 kW (2 C), wcześniej mniejsza bateria osiągała maksymalnie 115 kW (1,5 C).

Wraz z zakupem samochodu nabywca otrzymuje dodatkową ochronę pogwarancyjną i przeglądy na okres 8 lat lub 160 000 kilometrów. Ten bonus wprowadzono w lutym 2023 roku.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]