To już niemal pewne, że pod koniec 2018 roku pojawi się BMW i3 z bateriami o pojemności około 43,2 kilowatogodziny. Niestety, wiele wskazuje na to, że BMW pozostanie przy „Ah” w opisie akumulatorów trakcyjnych. Nowy model zostanie więc oznaczony jako BMW i3 120 Ah.
BMW i3 120 Ah = bateria 43,2 kWh
Spis treści
Współczesne nam BMW i3 (2017) 94 Ah ma pojemność baterii równą 33,84 kilowatogodzinom (kWh). Model BMW i3 60 Ah dysponował baterią o pojemności zaledwie 21,6 kWh. Dla porównania: nowy model Nissana Leafa (2018) ma baterię o pojemności 40 kWh, a dotychczasowe modele oferowały 30 i 24 kWh pojemności. Widać zatem, że BMW oferowało mniej więcej tyle samo, co słabsza i tańsza konkurencja.
Z baterią 43,2 kWh / 120 Ah BMW i3 powinien osiągać zasięg EPA wynoszący od 240 do 260 kilometrów (srebrnobiały słupek – szacunki www.elektrowoz.pl). To podobnie jak nowy model Nissana Leafa (254 kilometry) czy Hyundai Ioniq Electric (200 kilometrów):
Zasięgi BMW i3 z różnymi pojemnościami baterii. Model oznaczony kolorem srebrnobiałym to dopiero plotka, zapowiedź (c) www.elektrowoz.pl
Nie wiadomo, czy w nowym BMW i3 zostanie zachowany Range Extender – czyli spalinowy generator prądu, który może ładować baterie podczas jazdy. Jeśli tak, to zasięg BMW i3 REx powinien wynieść około 120 kilometrów więcej. Oznacza to, że nowe BMW i3 Rex bez zatrzymywania się będzie mogło przejechać nawet do 360 kilometrów. To już dużo!
Co będzie z oznaczeniami baterii?
Wszystko wskazuje na to, że BMW pozostanie przy dawnym schemacie nazewnictwa, czyli w nazwie samochodu będzie podawać amperogodziny (Ah), które są jednostkami ładunku, a nie kilowatogodziny (kWh), które są właściwą miarą energii. Bez znajomości napięcia baterii, przeliczenie Ah na kWh jest niemożliwe.
Na zdjęciu: BMW i3s (2018) i BMW i3 (2018), czyli BMW i3 po faceliftingu
|REKLAMA|
|/REKLAMA|