Huawei ogłosiło w Chinach, że w połowie stycznia udostępni dwustu wybranym betatesterom swoje własne FSD beta o nazwie NCA. Trafi ono najpierw do właścicieli modeli Huawei Aito M5 i M7, następnie, przed Chińskim Nowym Rokiem, zostanie rozesłane do wszystkich zainteresowanych kierowców posiadających pakiet ADS 2.0. Świętowanie Nowego Roku zaczyna się w Państwie Środka 21 stycznia i kończy 20 lutego.

Huawei NCA beta – publiczne testy jazdy półautonomicznej 3. poziomu

FSD beta Tesli jest mechanizmem aspirującym do bycia co najmniej systemem jazdy półautonomicznej 3. poziomu. NCA Huawei idzie tą samą ścieżką, powinno radzić sobie z samodzielnym prowadzeniem pojazdu na terenach miejsko-podmiejskich, deklaruje producent. Jednak będzie udostępniane w ramach testów beta, dlatego kierowcy muszą sprawować pieczę nad systemem, nie mogą pozwolić sobie na spuszczenie oczu z drogi niczym w Mercedesie.

Huawei chwali się, że NCA może być stosowane w całych Chinach oraz że zakończono pierwsze, wewnętrzne testy mechanizmu. W drugiej fazie (Phase 1) odbędzie się oficjalna rekrutacja, w ramach której zostanie wyłonionych 200 właścicieli Aito M5 i M7 dopuszczonych do testowania oprogramowania. Zabawa nie należy do najtańszych, bazowa cena Huawei Aito M5 w przedsprzedaży wyniosła 259 800 yuanów, równowartość 144 000 złotych (porównaj: ceny Zeekr 007).

Huawei Aito M5 (c) Huawei / Aito

Huawei Aito M7 (c) Huawei / Aito

Ci, którzy zakwalifikują się do testów, otrzymają NCA beta w ramach aktualizacji online (OTA). Pozostali będą musieli poczekać na trzecią fazę (Phase 2), która ma się rozpocząć przed obchodami Chińskiego Nowego Roku i wiązać się z rozszerzeniem kręgu betatesterów o kolejnych kierowców. Również w tym przypadku zabawa nie będzie darmowa, właściciel Aito M5 lub M7 będzie musiał posiadać aktywny pakiet ADS 2.0 (ilustracja poniżej).

Do końca 2023 roku kosztował on w promocji 18 000 yuanów, równowartość 9 900 złotych – promocję ogłoszono w mniej więcej tym samym czasie, co dostępność NCA beta – od 1 stycznia dostępny jest za 36 000 yuanów lub w ramach rocznego abonamentu za 7 200 yuanów (4 000 zł).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]