Fiat podał oficjalne ceny Fiata 600 w wersji elektrycznej /Fiat 600e/ i udostępnił konfigurator samochodu. Na tle Jeepa Avengera ceny są zaskoczeniem, bo są niższe o ponad 20 tysięcy złotych w stosunku do bardzo podobnego modelu ze znaczkiem amerykańskiej marki. Na tle Citroena e-C3 też są zaskoczeniem, bo choć mówimy o autach z tego samego segmentu, Fiat jest o kilkadziesiąt tysięcy złotych droższy. Oczywiście jego specyfikacja też jest lepsza, ale różnice nie są wielkie.
Fiat 600e, czyli jak sprzedać jeden zespół napędowy pod wieloma markami
Konfigurator auta TUTAJ.
Fiat 600 powstaje w polskiej fabryce w Tychach, co przed premierą zdradził na Twitterze jeden z zatrudnionych tam inżynierów. Samochód wykorzystuje platformę eCMP 2.0 i ogniwa oparte na niklu, droższe niż LFP. Jego bateria ma 54 (51) kWh pojemności, silnik o mocy 115 kW/156 KM napędza przednie koła. Identyczna jest platforma, identyczne jest oprogramowanie – szczególnie dobitnie podkreślały to pierwsze nagrania promocyjne Fiata – konfigurator też wygląda właściwie tak samo. Różnice w cenie muszą być zatem związane z pozycjonowaniem marki:
Najtańszy wariant, Fiat 600e Red, dostępny jest w soczystym czerwonym kolorze. Zwykle edycje Red były droższe, w przypadku tego modelu jest odwrotnie. Ale jeśli ktoś ma potrzebę zapłacić więcej, może wybrać edycję La Prima. Red posiada m.in. 16-calowe stalowe felgi, system audio z 4 głośnikami, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika, czujniki parkowania z tyłu, przedni podłokietnik, ładowarkę trzyfazową 11 kW, automatyczną klimatyzację, LED-owe reflektory przednie i światła tylne.
La Prima (od 190 000 zł) to już 18-calowe felgi aluminiowe, czujniki parkowania z tyłu, przodu i boku, adaptacyjny tempomat, elektrycznie składane lusterka, elektryczna klapa bagażnika, LED-owe kierunkowskazy czy nawet podgrzewane przednie fotele i system audio składający się z 6 głośników. W obu wariantach ekran centralny ma 10,25 cala, ale ten w edycji La Prima nosi dodatkowe oznaczenie NAV.
Fiat 600 ma zastąpić na rynku Fiata 500X, który w podstawowym spalinowym wariancie zaczynał się nieco poniżej 120 tysięcy złotych. Starszy model miał 4,25 m długości i 2,57 m rozstawu osi. Wymiary Fiata 600 (2024) to 4,17 m długości i 2,56 m rozstawu osi. Pojemność bagażnika wynosi 360 litrów (500x = 350 l), możemy zatem śmiało uznać, że model zastępuje 500X. Problemem pozostaje cena Fiata 600, która jest o ponad 39 procent wyższa niż poprzedniego modelu w bazowym wariancie spalinowym.