Świąteczna aktualizacja Tesli (dawniej: Tesla Christmas Update, obecnie: Holiday Update) przynosi software’owe kamery 360 stopni, ale oprócz nich w oprogramowaniu pojawia się cały zestaw dodatków. Z kategorii „rozrywka” otrzymujemy możliwość personalizacji dźwięków zamykania samochodu, obsługę gier na tylnym ekranie w kabinie, w aplikacji mobilnej z kolei pojawiła się możliwość planowania tras. Jest też tygodniowa blokada Autopilota (Autosteer) za przewinienia, choć możliwe, że dotyczy ona tylko Ameryki Północnej.

Tesla Christmas / Holiday Update 2023

Aktualizacja ma numer 2023.44.30.1, nasi Czytelnicy otrzymują też 30.2, TeslaFi odnotowuje nawet 30.3 i 30.4. Na 2023.44.30.1 samochody przechodzą najczęściej z 2023.44.1, starsze wersje są rzadko spotykane. Przy okazji dowiadujemy się, że angielski High Fidelity Park Assist, który wyświetla obraz z kamer 360 stopni, nosi nazwę Asystenta Parkowania Tesla Vision.

Zamykaniu samochodu może towarzyszyć beczenie kozy lub „przypadkowy bączek”. Kierowca może też użyć własnego dźwięku, wystarczy, że na kluczu USB umieści plik LockChime.wav o rozmiarze poniżej 1 MB. Plik aktywuje się z użyciem Toybox -> Boombox -> Lock Sound.

Samochody z ekranem z tyłu (Tesla Model S / X po facelifintgu, Tesla Model 3 Highland) pozwolą na uruchomienie na nim gier. Sterowanie odbywa się z użyciem kontrolera Bluetooth. Pasażerowie tylnej kanapy mogą używać własnych słuchawek i mieć aktywną swoją ścieżkę dźwiękową w trakcie oglądania filmów, podczas gdy reszta kabiny będzie słuchać swojego audio.

W aplikacji mobilnej pojawiła się możliwość pełnego planowania tras (Lokalizacja -> Nawiguj) z punktami pośrednimi. Oprogramowanie samo doda do podróży postoje na ładowanie, jeśli okażą się potrzebne. Oprócz tego możliwy jest podgląd otoczenia przy użyciu kamer zamontowanych w słupkach.

W związku z „akcją przywoławczą” 2 milionów Tesli producent zapowiedział publikację odpowiedniej łaty do lutego 2024 roku, ale odpowiednie poprawki są już w aktualizacji 2023.44.30.x, zaledwie kilka dni po podaniu tej informacji przez NHTSA. Ostrzeżenia o aktywnym Autopilocie (Autosteer) mają być wizualnie większe, kryteria działania funkcji ostrzejsze, a za pięciokrotne złamanie reguł i wymuszone wyłączenie Autopilota kierowcy grozi tydzień bez możliwości jego włączenia. Nie jest jasne, czy ta zmiana dotyczy tylko Stanów Zjednoczonych i Kanady.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]