W minionym tygodniu w Warszawie rozpoczął służbę elektryczny Solaris Urbino 18. Autobus jest dość nietypowy, bo to jeden z pierwszych przegubowców na prąd w Europie! W 2018 roku Warszawa planuje zamówić 130 elektryków, a w 2020 z Traktu Królewskiego mają zniknąć autobusy z silnikami Diesla.
Elektryczny Solaris Urbino – dane techniczne
Niskopodłogowy autobus ma dwa silniki elektryczne o mocy 161 koni mechanicznych i zasięg 200 kilometrów na jednym ładowaniu. Energię można uzupełniać z gniazdka (plug-in) lub z użyciem pantografu, który było widać na wcześniejszych zdjęciach z Poznania:
> Nowe elektryczne Volkswageny: VW I.D. Crozz, VW I.D. hatchback i VW I.D. Buzz [LA Auto Show 2017]
Elektryczny Solaris – na jakich liniach?
Autobus trafił obecnie na linię 175, która łączy Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina i Dworzec Centralny z najbardziej reprezentacyjnymi częściami Warszawy: Traktem Królewskim i placem Piłsudskiego. Docelowo elektryczny Solaris ma obsługiwać linię 503, która łączy Natolin, Stare Miasto i okolice stadionu klubu sportowego Polonia Warszawa.
Przez Trakt Królewski przebiega również linia 222, która także jest obsługiwana przez elektryczne autobusy. Są to jednak 12-metrowe Solarisy Urbino 12, a więc pojazdy bezprzegubowe.