Impact Clean Power Technology (ICPT), ulokowany w Pruszkowie producent systemów bateryjnych, zamówi 200 000 modułów opartych na ogniwach Li-ion (NCM) w LG Energy Solution, a precyzyjniej: w fabryce LGES pod Wrocławiem. Impact dostarcza akumulatory wysokonapięciowe m.in. do autobusów elektrycznych Solaris, niedawno obie firmy pochwaliły się kontraktem na kolejne trzy lata.

Impact z ogniwami LGES

200 000 modułów bateryjnych ma zostać dostarczonych polskiej firmie w ciągu nadchodzących trzech lat. LGES szacuje, że Impact będzie w stanie wyprodukować dzięki nim akumulatory do 3 000 dużych pojazdów komercyjnych (autobusów). Południowokoreańskie przedsiębiorstwo podkreśla, że chodzi o ogniwa z katodami nikiel-kobalt-mangan (NCM), zapewne po to, by odróżnić je od ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) masowo produkowanych w Chinach i stosowanych właściwie bez wyjątku w chińskich autobusach.

Ogniwa LFP są tańsze, LGES pokazało ich pierwsze prototypy swojej własnej produkcji w połowie marca 2023 roku. Rynek spodziewa się, że producenci ogniw z Korei Południowej, którzy wyspecjalizowali się w katodach NCM, [tańsze] ogniwa LFP będą w stanie produkować dopiero w połowie dekady.

Pod koniec listopada 2023 roku Impact i Solaris przedłużyły umowę dotyczącą systemów bateryjnych do autobusów elektrycznych. Ma ona obowiązywać w dokładnie tym samym czasie, co umowa Impact i LGES, bo w latach 2024-2027. Firma z Pruszkowa pochwaliła się przy okazji, że dysponuje nowymi bateriami HE 100, które oparte są na europejskim łańcuchu dostaw (patrz: fabryka LGES pod Wrocławiem) oraz oferują wyższą gęstość energii i moc.

Baterie będą składane w nowej fabryce GigafactoryX w Pruszkowie, ma ona osiągnąć wydajność 1,2 GWh akumulatorów w 2024 roku i ponad 4 GWh w 2027 roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: