Pytani przez Was o możliwość oddawania energii, V2L w MG4, postanowiliśmy skierować to pytanie do dystrybutora, Polskiej Grupy Dealerskiej. Okazuje się, że w przeciwieństwie do Kii i Hyundaia, które oferują samochody z V2L/V2D i odpowiednim urządzeniem w zestawie, w MG4 możliwość zasilania zewnętrznych odbiorników wymaga osobnego zakupu przejściówki, bo dystrybutor w Polsce jej nie oferuje. W samochodzie nie ma gniazdek 230 V.

Aktualizacja 2023/12/06, godz. 14.54: Pan vwir uświadomił nam, że takie przejściówki firm trzecich są i działają. Zaktualizowaliśmy tekst.

MG4 i V2L

Możliwość zasilenia zewnętrznych urządzeń energią zgromadzoną w baterii samochodu elektrycznego rozpala wyobraźnię, ale wydaje nam się, że praktyczne zastosowanie tej funkcji należy raczej do rzadkości. Od naszych Czytelników posiadających Kie EV6 czy Ioniqi 5 słyszymy niekiedy, że „jeszcze nie skorzystali” albo że „czasem coś ładują z gniazdka 230 V”. Piszemy o tym, żeby nie traktować poniższych braków jako dyskwalifikujących, bo ceny MG4 są kuszące.

Tym niemniej do MG4 odpowiednie akcesorium nie jest dołączane. Jak poinformował nas rzecznik prasowy PGD, Radek Pszczółka:

Tak, jest potrzebna przejściówka. Będzie w akcesoriach. Poszukujemy dostawcy. (…) Kolega kierownik wstępnie [mi] mówi o około 900 złotych.

W kabinie MG4 nie ma gniazdka 230 V, przynajmniej nie udało nam się go tam znaleźć w samochodzie prezentowanym podczas polskiej premiery i nie widzimy go w katalogu. Aby skorzystać z energii w baterii, trzeba na własną rękę zaopatrzyć się w odpowiedni adapter, którą wpina się do portu Typu 2. Jego koszt powinien wynieść równowartość kilkuset złotych. Oprogramowanie w samochodzie jest przystosowane (karta druga od prawej):

MG4 i hak holowniczy

W opisie auta jest wzmianka o maksymalnej wadze przyczep, które może ciągać MG4 (500 kilogramów), co sugeruje możliwość montażu haka, choćby takiego na rowery. Lecz tutaj pojawia się drugie zastrzeżenie: hak w cenniku nie występuje, ponieważ na razie nie jest oferowany. PGD szuka obecnie dostawcy haków. W przeciwieństwie do V2L, które wymaga dodatkowych funkcji w oprogramowaniu (te są, choć trudno ocenić, czy działają), hak jest rozwiązaniem raczej prostym, więc w przyszłości taka opcja powinna się pojawić. Co nie zmienia faktu, że dziś też jej nie ma.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]