Chiński CATL, największy producent ogniw Li-ion na świecie, nieustannie szuka dla siebie kolejnych terenów do ekspansji. Firma właśnie zaprezentowała gotowe podwozie-deskorolkę, które nadaje się do stworzenia samochodu elektrycznego segmentu B. Rozwiązanie spełnia wymogi 5 gwiazdek bezpieczeństwa w testach zderzeniowych chińskiego NCAP, ma trafić do masowej produkcji za mniej niż rok i już zostało sprawdzone w realnym świecie.

CATL: proszę, oto zestaw do złożenia własnego samochodu

Podwozie-deskorolka (ang. CATL Integrated Intelligent Chassis, CIIC) to nie tylko projekt i obrazek. CATL utrzymuje, że wraz z partnerami wykorzystało je do stworzenia sedana segmentu B i właśnie zakończyło jego zimowe testy. Zasięg auta miał wynieść ponad 1 000 jednostek CLTC (~640 km realnie w trybie mieszanym), spadek zasięgu przy -7 stopniu Celsjusza to rzekomo mniej niż 30 procent.

Średnie zużycie [zgodnie z procedurą CLTC?] było równe 10,5 kWh/100 km, auto potrafi odzyskać 300 jedn. CLTC, około 190 kilometrów, podczas pięciominutowego postoju na ultraszybkiej stacji ładowania. Podczas zderzenia na niewielkiej wysokości podwozie absorbuje ponad 80 procent energii i realizuje wszystkie założenia 5 gwiazdek bezpieczeństwa w chińskich testach zderzeniowych.

W skład podwozia CIIC wchodzi bateria wykonana w technologii CTC (ogniwa-szkieletem-podwozia), falownik, przekładnia, zawieszenie i cała reszta, która pozwala na uzyskanie większości funkcjonalności samochodu. Producent, który zdecyduje się na użycie podwozia, może doń domontować własne personalizowane nadwozie wraz z wyposażeniem. Z wcześniejszych informacji wynika, że we współpracy nad prototypem CIIC uczestniczyły wietnamski Vinfast i chińska Neta Auto, produkcja deskorolki ma się rozpocząć pod koniec 2024 roku, pierwszy model oparty na podwoziu CATL ma się pojawić „tak szybko, jak to tylko możliwe”.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: