Na drodze szybkiego ruchu uchwycono Cybertrucka ze śladami po kulach na drzwiach. Elon Musk potwierdził, że pickup został ostrzelany w celach testowych. „Opróżniliśmy cały magazynek pistoletu maszynowego Thompsona /Tommy gun/ w drzwi kierowcy w stylu Ala Capone. Żadna kula nie przedostała się do przedziału pasażerskiego”. Imponujące, bo tak się robi reklamy, ale też smutne, że Amerykanie potrzebują takich właśnie samochodów…

Cybertruck i ślady po kulach

Nie przedłużajmy, oto nagranie zamieszone na Iksie oraz zrzut ekranu z niego:

Jego prawdziwość potwierdził niedługo później Elon Musk:

Podczas pierwszej prezentacji Elon Musk obiecywał, że stal w drzwiach będzie kuloodporna, ale nie zdecydował się na żadne publiczne prezentacje. Pokaz wytrzymałości szyb zakończył się fiaskiem, dwa rzuty zostawiły ślady, co wyraźnie zdetonowało szefa Tesli. Rozkojarzony doszedł do końca prezentacji, tuż po transmisji nagranie usunięto i go nie przywrócono. Potrzebował kilku dni, żeby przetrawić zdarzenie, parę tygodni później w sklepie pojawiły się nawet koszulki z Cybertruckiem ze zbitymi szybami:

Szkoda, że ten fragment prezentacji tak szybko się zakończył, bo szyby Cybertrucka wykonano prawdopodobnie z materiału ceramicznego opartego na glinie, tlenoazotku glinu, noszącego komercyjną nazwę Alonu, potocznie zwanego też przezroczystym metalem. Jest on czterokrotnie bardziej twardy od szkła, twardszy od spinelu (w Polsce znajdowanego w piaskach złotonośnych Kaczawy w okolicy Złotoryi i osadach, uwaga, Izery) i niemal tak twardy, jak szafir (Wikipedia TUTAJ).

Z dokumentacji opublikowanej przez amerykańską Krajową Radę ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) wynika, że w obecnej puli VIN-ów Cybertrucka przewidziano tylko napęd na obie osie w konfiguracji 1+1 albo 1+2, wariant z jednym silnikiem na oś nosi nazwę Dual Motor / Standard, wersja z jednym silnikiem z przodu i z dwoma z tyłu to Triple Motor / Performance.

Najmniejsza dopuszczalna masa całkowita (dmc, ang. GVWR) dla Cybertrucka to przedział amerykańskiej klasy G, czyli od 3 629 do 4 082 kilogramów. Do jazdy tym wariantem wystarczy w Polsce prawo jazdy kategorii B, o ile w końcu zaczną obowiązywać przepisy podnoszące dmc dla aut elektrycznych z 3,5 do 4,25 tony. Premiera elektrycznego pickupa Tesli nastąpi 30 listopada 2023 roku.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]