I jest. Tesla rozsyła do wybranych posiadaczy rezerwacji informację, że premiera Cybertrucka – rozumiana jako początek dostaw – odbędzie się 30 listopada 2023 roku. Wcześniejsza „premiera” Cybertrucka, która de facto była tylko prezentacją elektrycznego pickupa, miała miejsce 21 listopada 2019 roku. Ostateczne dane techniczne pickupa nie są znane, nieoficjalnie mówi się, że początkowo będzie dostarczana wersja z napędem na obie osie (AWD, 1+1) i baterią o pojemności około 130 kWh.

Cybertruck coraz bliżej. Przynajmniej dla Ameryki

Od kilku tygodni na drogach widywane są Cybertrucki z oznaczeniem RC (ang. release candidate, kandydat do produkcji), Joe Tegtmeyer, który regularnie oblatuje Giga Texas swoimi dronami, donosi o kolejnych odlewach i kolejnych egzemplarzach pickupów ukrytych pod brezentami albo wprost widocznych na płycie parkingu (źródło). Choć bywają przykurzone, mają zafoliowane siedzenia, co jednoznacznie mówi o ich przeznaczeniu:

Cybertruck teoretycznie powinien być na finiszu prac przygotowawczych, tymczasem wymieniono go na pierwszym miejscu jako uzasadnienie wysokich wydatków w ostatnim kwartale. Obok niego jest też AI i „inne projekty badawcze”. Z podsumowania kwartału wynika, że zastosowanie w nim architektury 800 V „przyniosło wymierne oszczędności”.

Inne ciekawostki z raportu kwartalnego za III kw. 2023

Giga Texas ma obecnie wydajność na poziomie ponad 250 000 Tesli Model Y i ponad 125 000 elektrycznych pickupów rocznie. Łatwo przeliczymy, że wydajność wszystkich fabryk Tesli wynosi co najmniej 2 350 000 pojazdów rocznie (źródło, strona 7). Co interesujące, Giga Berlin zatrzymała się na poziomie 375 000 egzemplarzy rocznie, około 31 300 egzemplarzy Modelu Y miesięcznie, dalszy wzrost wydajności planowany jest „stopniowo.

Z tego samego raportu kwartalnego dowiadujemy się, że marża operacyjna producenta spadła do 11 procent (ilustracja powyżej), poniżej przedsiębiorstw z S&P 500, ale nadal powyżej rynku motoryzacyjnego. To sugeruje, że Tesli nie zostało zbyt wiele miejsca na rabatowanie samochodów. Kto spodziewa się jeszcze tańszych Tesli Model 3/Y, może się rozczarować, aczkolwiek w tym samym raporcie firma deklaruje, że nadal będzie walczyć o obniżanie cen.

Na zakończenie warto dodać, że na koniec III kwartału 2023 Tesla miała na całym świecie 5 595 stacji ładowania z 51 105 Superchargerami (punktami ładowania).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]