Audi Q4 e-tron z rocznika modelowego (2024) zyska silnik, który został zapowiedziany najpierw w VW ID. Buzzie i VW ID.7. To wariant z 210 kW/286 KM mocy i około 550 Nm momentu obrotowego oznaczony jako APP550. Wersje z większą mocą zyskają oznaczenie Audi Q4 e-tron 45 oraz Audi Q4 e-tron 45 Sportback zamiast dotychczasowego e-tron 40. Znika wariant e-tron 35 z mniejszą baterią, wszystkie edycje będą miały duże akumulatory 82 (77) kWh.

Cena Audi Q4 e-tron 45 (2024) zaczyna się obecnie od 244 600 złotych, najmocniejsze 55 e-tron Quattro kosztuje od 279 100 złotych. Ceny Audi Q4 Sportback e-tron 45 (2024) startują od 255 900 złotych. Konfiguratory są TUTAJ (e-tron) i TUTAJ (Sportback e-tron z nadwoziem coupe).

Audi Q4 e-tron w klasycznym nadwoziu typu SUV (c) Audi

Audi Q4 e-tron Sportback, czy, jak nazywa je Audi, Q4 Sportback e-tron – wariant z nadwoziem coupe/sportback (c) Audi

Aktualizacja 2023/10/13, godz. 14.16: otrzymaliśmy od Czytelnika informację, że Audi nie posługuje się oznaczeniem „APP550” a pracownicy salonu nie wiedzą, o co chodzi. Faktycznie, w komunikacie prasowym silnik nie jest wymieniony z tej nazwy, natomiast po osiągach i wyglądzie łatwo zauważymy, że jest to APP550 Volkswagena. Szczególnie, że i Audi Q4 e-tron, i VW ID.3/4/5 powstają na platformie MEB Volkswagena.

Audi Q4 e-tron (2024) i Q4 e-tron Sportback (2024): więcej mocy, lepsze zasięgi

O nowym silniku montowanym w samochodach na platformie MEB pisaliśmy już wielokrotnie, w tym także w Skodzie Enyaq 85 [już bez „iV”] i VW ID.4/ID.5, jego dane techniczne podaliśmy we wstępie, wiemy też, że jest bardziej energooszczędny i gwarantuje wyższą dynamikę – dlatego nie będziemy się powtarzać. W porównaniu do obecnego APP310 różnica jest spora, dlatego do końca roku spodziewajmy się rewelacyjnych rabatów na dotychczasowe wersje Audi Q4 e-tron. Na przykład dziś możliwy jest zakup Audi Q4 e-tron 35 w cenie 199 090 złotych, z kolei cena Audi Q4 e-tron 40 startuje od 199 516 złotych (TUTAJ):

Dodajmy, że e-tron 35 i e-tron 40, mimo niewielkiej zmiany w symbolu, dzieli spora różnica, w wariancie z mniejszym numerem silnik został skręcony ze 150 kW/204 KM do 125 kW/170 KM, bateria ma 55 (51), a nie 82 (77) kWh. Kto potrzebuje większych zasięgów albo po prostu chce znacznie rzadziej ładować, wybierze wariant Q4 e-tron 40.

Wróćmy jednak na ziemię: nowy silnik APP550 sprawia, że Audi Q4 e-tron (2024) zyska oznaczenie 45. Przyspieszenie modelu do 100 km/h potrwa 6,7 sekundy zamiast dotychczasowych ponad 8 sekund. Na oznaczenie trzeba uważać, ponieważ w przypadku wcześniejszego rocznika Audi Q4 e-tron 45 oznaczało wariant z napędem na obie osie i mocą 195 kW/265 KM. Będzie też wersja Q4 e-tron Quattro.

Pojemność bagażnika Audi Q4 e-tron to 520 litrów, zasięg WLTP wynosi 456-545 jednostek w zależności od rozmiaru felg.

Audi Q4 e-tron 55 Quattro i przyspieszenie 0-100 km/h trwające 5,4 sekundy

Dotychczasowe Audi Q4 e-tron 50 zmieni się w Audi Q4 e-tron 55 (2024) lub Sportback e-tron 55. Samochód będzie miał dwa silniki o maksymalnej mocy 250 kW/340 KM zamiast dotychczasowych 220 kW/299 KM. Dzięki nim elektryczny crossover segmentu C rozpędzi się do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy.

Z gamy modelowej znika bateria o pojemności 55 (51) kWh, wszystkie samochody posiadają akumulator o pojemności 82 (77) kWh, który w szczycie ładuje się z mocą 135 kW dla wariantów z napędem na tył i 175 kW dla edycji Quattro. W tym ostatnim przypadku może to oznaczać moc przekraczającą 185 kW, niczym nowy VW ID.3 i VW ID.4/ID.5 GTX. Ładowanie od 10 do 80 procent w idealnych warunkach ma trwać 28 minut, ładowarka pokładowa AC-DC ma 11 kW mocy i jest trzyfazowa.

Oprócz tego producent chwali się zestrojonym od nowa zawieszeniem, dopasowaniem działania kierownicy i aktualizacją systemów wsparcia kierowcy. Ekran systemu multimedialnego i liczniki (Audi Virtual Cockpit) o przekątnej 10,25 cala każdy są teraz elementem wyposażenia standardowego. Standardowym wyposażeniem Audi Q4 e-tron (2024) jest też elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika i podgrzewane fotele z przodu (źródło).

Audi Q4 e-tron wyjeżdża obecnie z zakładów w Zwickau (Niemcy), od czwartego kwartału 2023 roku ma być też produkowany w fabryce w Brukseli (Belgia).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]