Oficjalne ceny Renault Megane E-Tech Electric są wysokie: od 184 900 złotych za wariant 96 kW/130 KM i baterię 40 kWh (E-Tech EV40 Boost Charge) lub od 206 900 złotych za wersję 160 kW/218 KM z baterią 60 kWh (E-Tech EV60 Optimum Charge). Ale nasz Czytelnik usłyszał w salonie, że jest tylko częściowo oficjalna akcja udzielania solidnych rabatów. Najtańszy wariant 40 kWh można kupić za około 140 000 złotych bez uwzględniania dofinansowania w ramach programu „Mój elektryk”.
Renault Megane Electric i rabaty rzędu 35 000-50 000 złotych
Oferta dotyczy samochodów, które są już na placach, czyli mamy gwarancję odbioru właściwie od ręki. Po raz pierwszy pisaliśmy o niej w maju 2023 roku, wtedy była to zupełnie oficjalna akcja, ale w kwotach rabatów uwzględniano też dopłaty, co sprawiało, że realne upusty wynosiły 13 000-24 000 złotych. Reklamowana przez Renault zniżka wraz z dofinansowaniem w ramach programu „Mój elektryk” wynosiła czterdzieści kilka tysięcy złotych.
Teraz na stronie kwota jest wyższa, wynosi 58 000 złotych. Możemy skorzystać z opcji Zapytaj o ofertę, ale najlepiej jest porozmawiać w najbliższym salonie. Sprzedawca powinien widzieć, że jesteśmy naprawdę zainteresowani zakupem samochodu:
Nasz Czytelnik jest zainteresowany. Zaproponowano mu zakup Renault Megane Elektrycznego EV40 w okolicy 140 000 złotych, Megane Elektrycznego EV60 za około 170 000 złotych, bez uwzględniania dofinansowań. W wypadku wersji podstawowych były to kwoty o 35 000 złotych niższe niż wynikałoby z oficjalnego cennika.
Gdyby zdecydował się na zakup najlepiej wyposażonej wersji Iconic, mógłby otrzymać niemal 50 000 złotych rabatu bez uwzględniania dofinansowania w ramach programu „Mój elektryk„. Oficjalna cena Renault Megane E-Tech Electric „Iconic” to 232 900 złotych, realnie do zapłacenia byłoby około 185 000 złotych. Z Kartą Dużej Rodziny zaoszczędziłby kolejne 27 000 złotych, bez niej na jego konto wróciłoby 18 750 złotych.
Warto się zainteresować. Szczególnie, jeśli ktoś nie chce mieć samochodu tak dużego, jak Tesla Model 3 Highland albo po prostu woli klasyczne dźwignie na kolumnie kierownicy. No i zgrabne nadwozie w kompaktowych rozmiarach:
Interesujący jest komentarz Pana Na_razie_LPG. Wygląda na to, że Renault Zoe można kupić za rewelacyjne pieniądze:
Na ZOE też się coś ruszyło, przynajmniej na otomoto. Ceny z katalogu 194k PLN zaczynają topnieć: najtańsza oferta pod dotację:
Model: Zoe
Silnik: R135 E.V.50
Wersja: Iconiq
Cena katalogowa z opcjami: 194 400zł
Cena po rabacie z opcjami: 135 100zł
Cena po dofinansowaniu 27 000zł z programu Mój elektryk : 108 100zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 155 360 zł