Mini zaprezentowało przedprodukcyjną wersję Mini Countryman EV. Z zewnątrz sylwetka sprawia wrażenie raczej normalnej, w stylu Mini, wnętrze z kolei kompletnie zaskakuje. Producent zrezygnował z liczników za kierownicą, wrócił do pierwotnej idei, by środek kokpitu zawierał szybkościomierz, a przy okazji też ekran nawigacji i kontrolny. W Mini Countryman (2024) wyświetlacz centralny jest cyfer-blatem w najnowocześniejszym znaczeniu tego słowa.

Mini Countryman Electric – wygląd. I dane techniczne, przy okazji

„Cyferblat” to tarcza zegara, dosłownie płaszczyzna (blat) z cyframi. W nowym Mini Countryman cyferblat to stworzony we współpracy z Samsungiem okrągły OLED-owy ekran, który pełni rolę prędkościomierza, ekranu nawigacji i sterującego. Może nie dokładnie tak, jak to było w pierwszej generacji samochodu, ale z solidnym nawiązaniem do przeszłości:

Mini Countryman 1. generacji (2010). Środek kokpitu zajmował wielki szybkościomierz. Później przesunięto go na obwód, a w środek wmontowano ekran nawigacji, w końcu ulokowano go za kierownicą zamiast obrotomierza widocznego powyżej (c) Mini

Mini Countryman. Zlokalizuj dźwignię wyboru kierunku jazdy lub patrz poniżej (c) Mini / Grupa BMW, 2023

Szybkościomierz na środku to niejedyna zmiana. Liczbę kontrolek pod wyświetlaczem mocno ograniczono, został jeden rząd przełączników i pokręteł i jeden rząd przycisków pod nimi.

Nawiewy ustawiono pionowo, zarówno one, jak też materiałowe obicie kokpitu mocno kojarzą nam się z Volvo EX30, z którym Mini Countryman będzie musiał konkurować. Mini Countryman jest bowiem przedstawicielem segmentu C-SUV, ma 4,433 m długości, 1,843 m szerokości i 1,656 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,692 metra (wymiary Volvo EX30 odpowiednio: 4,234 m długości, 2,65 m rozstawu osi):

Wnętrze Volvo EX30

Wnętrze Mini Countrymana z różnymi tłami i kolorami oświetlenia nastrojowego (c) Mini / Grupa BMW

Mini Countryman: specyfikacja i zasięg WLTP oraz prognozowany realny

Nowy Mini Countryman EV będzie dostępny w wersji E z napędem na jedną oś i silnikiem o mocy 150 kW/204 KM i 250 Nm momentu obrotowego, oraz w wariancie SE All4 o mocy maksymalnej 230 kW/313 KM i 494 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie 0-100 km/h obu aut wyniesie odpowiednio 8,6 lub 5,6 sekundy. Bateria nowego Countrymana ma ~70 (66,45) kWh pojemności, dzięki czemu producent obiecuje 462 lub 433 jednostki WLTP zasięgu (źródło).

W przełożeniu na kilometry będzie to 395 lub 370 realnie w trybie mieszanym albo 277 lub 260 kilometrów na autostradzie przy rozładowaniu baterii do zera. Zimą, przy temperaturach poniżej 10 stopni Celsjusza, wartości będą niższe. Maksymalna moc ładowania to prawdopodobnie 130 kW, jak w BMW iX1.

Mini Countryman E/SE All4: ciekawostki

Auto ma być pierwszym modelem w gamie Mini, które otrzyma „autopilota”, system jazdy półautonomicznej 2. poziomu. Na autostradach, przy szybkości do 60 km/h, możliwa będzie aktywacja systemu 3. poziomu, który pozwoli człowiekowi na zdjęcie rąk z kierownicy [szybkość ograniczają przepisy].

Maksymalny rozmiar felg to 20 cali. Tkanina, którą obito kokpit, powstała w procesie recyklingu poliestru. Nabywca będzie mógł się zdecydować na opcjonalny panoramiczny dach. Pojemność bagażnika Mini Coutrymana to 460 litrów (inne miejsca: 405 litrów; 1 450 l lub 1 275 l po złożeniu oparć siedzeń), oprócz tego pod podłogą bagażnika jest dodatkowy schowek na przewody. Uciąg haka to 1 200 kilogramów. Samochód dysponuje kamerą 360 stopni i potrafi samo wyjechać z miejsc parkingowych (wymagany Parking Assistant Professional).

Światła z przodu i z tyłu zostały zbudowane z sektorów, dlatego i kształty mogą być zmienne:

 

Nota od redakcji Elektrowozu: nie wiemy, czy to jest jasne, dlatego na wszelki wypadek wyjaśnimy. Wyświetlacz OLED to taki, w którym każdy piksel można zapalić z osobna. Jeśli chcemy uzyskać całkowitą czerń, wystarczy wyłączyć dany piksel. Tańsze i częściej stosowane (również w telefonach) są wyświetlacze LCD, które podświetlane są na brzegach przez świetlówki, bo piksele odpowiadają tylko za poziom jasności i kolor.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4]