BMW wprowadza na rynek kolejny elektryczny motocykl, BMW CE 02. Nie jest już tak mocny, jak CE 04, nie trzeba go sztucznie ograniczać, ma maksymalnie 11 kW/15 KM mocy i odpowiada motocyklowi z silnikiem spalinowym o pojemności 125 cm3. Jednak na życzenie BMW CE 02 może zostać przeobrażony w motorower o mocy 4 kW/5 KM, z mniejszą baterią i maksymalną szybkością do 45 km/h.
BMW CE 02: cena, specyfikacja i wszystko, co wiemy
Polskie ceny BMW CE 02 w wariancie mocniejszym zaczynają się od 40 900 złotych (konfigurator TUTAJ), co jest dość wysoką kwotą jak na skuter elektryczny, ale całkiem normalną, jeśli będziemy myśleć wyłącznie o gamie BMW. Za dodatkowe szaro-zielono-czarne malowanie i przedni widelec w kolorze złotym dopłacimy 4 190 złotych, wchodzi ono bowiem w skład pakietu Highline. Pakiet zawiera też moduł Bluetooth, mocny uchwyt na telefon, tryb jazdy Pro, łączność, w tym dostęp do motocykla z aplikacji mobilnej, zewnętrzną ładowarkę o mocy 1,5 kW i podgrzewane manetki, warto zatem go rozważyć.
Dodajmy, że zewnętrzna ładowarka pozwala na naładowanie motocykla do pełna w 3,5 godziny, a od 20 do 80 procent w 1:42 h. Nie da się jej kupić poza pakietem, przynajmniej konfigurator na to nie pozwala. W standardzie otrzymujemy wolniejszą ładowarkę o mocy 0,9 kW, producent nie wspomina o porcie ładowania. Powinniśmy też dokupić jakąś torbę do przechowywania kasku, bo pod siedzeniem go nie schowamy:
Motocykl w zależności od wersji waży 132 (11 kW) lub 119 kilogramów (4 kW). Pierwszy wariant rozpędza się do maksymalnie 95 km/h, drugi osiąga tyle, ile powinien osiągać motorower, czyli 45 km/h. Jego zasięgi wynoszą odpowiednio „ponad 90” lub „ponad 45” jednostek WMTC, które mniej więcej odpowiadają kilometrom w miesiącach letnich przy bardzo spokojnej jeździe.
Skąd takie różnice w zasięgach? Otóż bateria BMW CE 02 składa się z dwóch niezależnych modułów o pojemności 1,96 kWh każdy, w słabszej wersji otrzymujemy tylko jeden, w mocniejszej są dwa, łatwo zatem przeliczymy, że jeden moduł waży 13 kilogramów. Znamionowa, ciągła moc silników to 6 kW/8 KM lub 3,2 kW/4 KM. Moment obrotowy zawsze jest ten sam, wynosi 55 Nm. Motocykl wyposażony jest we wszystkie niezbędne elementy pozwalające na poruszanie się nim po drogach, w tym także światła – choć nie do końca są one widoczne.
W standardzie otrzymujemy bieg wsteczny oraz dwa tryby jazdy, Flow i Surf, dodatkowy Pro przychodzi wraz z pakietem Highline. Producent obiecuje, że BMW CE 02 może być używany do przewożenia pasażerów, chociaż patrząc na siedzisko i brak dodatkowego uchwytu z tyłu chyba nie chcielibyśmy tego sprawdzać.
Interesujący komentarz zamieścił Pan eSUBA94:
C02
Rok 2023 a elektryczny skuter BMW otrzymuje pakiet 4kWh i to dopiero w wyższej wersji, Design 02 jest nieco dziwny, tak jakby miał łańcuch normalnie i silnik ICE zabudowany. Fajnie że wpadli na pomysł na zewnętrzną mocniejszą ładowarkę AC-DC a właściwie zasilacz bo zajmował by on miejsce które w elektrycznych skuterach/motocyklach jest niezwykle cenne ale nadal dość mała moc ładowarki w trybie fast.C04
Rok 2022 a elektryczny motocykl BMW wyposażony jest w pakiet 8.5kWh, podczas gdy od dawna dość popularny chińczyk PUMA dostawał pakiet 10kWh od CATL a teraz to jest chyba nawet 11.5kWh.
Ale przynajmniej dali opcję złącza Type2 i nie trzeba już latać z adapterem na schuko, ale znowu trzeba założyć że 50% stacji AC nie ma kabla i wtedy co? wozić kabel w aucie żaden problem ale na motocyklu już tak. Konfigurator jak zawsze robiony przez ludzi nie z branży i tak oto widnieją tam do dokupienia 5 metrowe 3 fazowe kable, dobrze że pakietów serwisowych z wymianą oleju nie dali…
A co jak nie weźmiemy pakietu Type2? Ładowarka w szczycie tylko 1.2 kW..
Dobrze że chociaż podbili napięcie pakietu bo konkurencja siedzi na 96VJednak stary SuperSOCO jak był jeszcze w inkubatorze xiaomi nie byłby wcale taki zły.