Sieć sklepów Biedronka oraz operator sieci ładowania Powerdot ogłosili dziś, że planują uruchomienie aż 600 stacji ładowania w Polsce. Biedronka udostępni lokalizacje, Powerdot będzie właścicielem/inwestorem i operatorem urządzeń. Ładowarki mają dysponować złączami CCS2, Chademo i Typu 2, obsłużą zatem wszystkie jeżdżące po Polsce elektryki.

Ponadto na 25 lipca zaplanowano specjalną ofertę-niespodziankę stworzoną z myślą o kierowcach aut elektrycznych i hybrydowych.

Aktualizacja 2023/07/12, godz. 13.04: zmieniliśmy pisownię nazwy z „PowerDot” na „Powerdot”, bo wygląda na to, że firma posługuje się taką na całym świecie.

Szybkie stacje ładowania w całym kraju

Z komunikatu wynika, że Powerdot chce zagospodarować niszę, czyli niedobór ładowarek o mocy powyżej 100 kW (źródło). Współpraca Biedronki z operatorem dobrze wróży, Powerdota poznaliśmy jako firmę, która gdy obiecuje 100 kW, to jest w stanie dostarczyć tyle lub niemal tyle i nie tłumaczy się szeregiem przeciwności losu, kiedy samochód rozpędza się do maksymalnie 75 kW mimo ciepłej baterii i specyfikacji obiecującej 130 albo i 150 kW.

Ładowanie na stacjach Powerdot przy sklepach Biedronka nie będzie wymagało zakładania konta, korzystania z aplikacji czy opłacania abonamentu. Wystarczy płatność z użyciem terminala, przez kod QR albo z użyciem karty RFID i usługi roamingowej u innego operatora. Właściciel sieci sklepów chwali się, że jest to „największy tego typu program w Europie stworzony przez sieć handlową i operatora stacji ładowania”.

Stacja ładowania Powerdot przy sklepie Biedronka w Lublinie (c) Czytelnik Marcin

Ceny plus pierwsze stacje ładowania

Cennik Powerdot przy sklepach Biedronka jest następujący:

  • AC (Typ 2) – 1,91 zł/kWh,
  • Chademo – 2,52 zł/kWh,
  • CCS2 – 2,71 zł/kWh.

Pierwsze dwie stacje ładowania zostały już uruchomione przy ulicy Sytej i Pałacowej w Warszawie. Żadnej z nich nie widzimy ani na PlugShare, ani też w aplikacji Charge Assist, którą Powerdot polecał jeszcze kilkanaście miesięcy temu. Nie ma ich nawet w aplikacji Shell Recharge, która dotychczas była pod tym względem niezawodna – domyślamy się zatem, że dziś wpięto je do sieci i mogą pojawić się jutro ALBO dopiero czekają na odbiór UDT.

Jak powiedział Elektrowozowi Marcin Hadaj, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka:

Do końca 2024 roku (…) powstanie kompleksowa sieć 1800 punktów ładowania, których operatorem będzie firma Powerdot. (…) Jeszcze w tym roku powstanie co najmniej 150 tego typu urządzeń. O dokładnych lokalizacjach urządzeń będziemy informować na bieżąco.

Paweł Stolecki, członek zarządu i dyrektor operacyjny sieci Biedronka, oraz Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce (c) Biedronka

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.8]