IBRM Samar opublikował zestawienie najchętniej kupowanych (=najczęściej rejestrowanych) samochodów w pierwszej połowie 2023 roku. W segmencie premium najpopularniejszą marką okazało się Audi. Tesla znalazła się na 6. miejscu z wynikiem 2 317 sprzedanych aut, minimalnie wygrała z Porsche i Mini, ale nie miała żadnych szans nawet w starciu z Lexusem, który zamykał TOP5. Natomiast coś intrygującego miało miejsce w czerwcu.

Tesla jako awangarda rynku aut elektrycznych? Czy ewenement?

Popatrzmy, jak kształtują się liczby: przez cały rok 2022 w Polsce sprzedano 1 226 Tesli. W pierwszym kwartale 2023 roku było to 1 046 egzemplarzy, w pierwszej połowie zarejestrowano już 2 317 samochodów, podaje IBRM Samar (źródło). Część z nich, paręset (?) sztuk, zasiliło tabor Arval Polska, około setki stało przez pewien czas na działce budowlanej na warszawskiej Kępie Zawadowskiej, co wzbudziło irytację mieszkańców. Niewykluczone, że to te same, które do dziś można wynająć długoterminowo TUTAJAdvertisement.

Nie zmienia to faktu, że przez pół roku Tesla zrobiła niemal 190 procent wyniku z całego roku poprzedniego. Przy tym tempie rok 2023 może zamknąć rezultatem 3,8 raza lepszym. Ale te 2 317 egzemplarzy to wciąż za mało, by konkurować z gigantami polskiego rynku premium. W okresie od stycznia do czerwca 2023 Audi sprzedało 12 778 aut (nr 1 w rankingu, wykres po lewej), samochody Lexusa (nr 5 w rankingu) zarejestrowano w 5 615 razy. Jako ciekawostkę dodajmy, że Porsche ma w Polsce 8 salonów (9. w rozruchu), Lexus do bieżącego roku planował mieć ich 20 (w 2021: 14, źródło)

Interesująco prezentował się czerwiec (wykres po prawej). Tesla Model Y była trzecim najczęściej kupowanym samochodem segmentu premium po Audi A3 i Lexusie NX. Wygrała nawet z nieustającym hitem, jakim jest Volvo XC60. Wszystko dzięki temu, że model nie tylko przypływa do nas z Chin, ale też nieustannie dojeżdża z Giga Berlin. Tylko że firma Muska ma dziś w Polsce dwa salony (showroomy), w tym tylko jeden wydający auta.

Ludzie decydujący się na zakup aut segmentu premium bez problemu mogliby kupować Tesle, bo ich stać. Średnia ważona cena aut z tej grupy wyniosła w maju 2023 aż 287 200 złotych, wyliczył IBRM Samar (źródło), podczas gdy najdroższa Tesla Model Y Performance startuje od 281 990 złotych.

Tesla Model Y poddana tuningowi optycznemu () Drive Tesla Canada / Twitter

Oczywiście nie mogło zabraknąć dyskusji o tym, czy Tesla należy do kategorii premium, czy nie, co zgrabnie podsumował Pan gzubek:

Czy to jest premium – to chyba ulubiony temat dla teślarzy i nie-teślarzy 😉

Właśnie przesiadłem się na model S. Dla mnie to premium po przesiadce ze Smarta EQ for 4…. no ale mimo skóry, wentylowanych foteli, audio premium, connectivity premium… to nie jest mercedes i to jednak amerykańskie a nie europejskie premium ;-). Tylko czy ten spór premium / nie premium coś wnosi? ludzie decydują nogami (portfelami) i tu tesla bije tradycyjne koncerny na głowę. Czyli klienci mimo tego że wydają kwotę bliską ceny premium (podstawowy wariant modelu 3 jednak poniżej kwoty 287kPLN z artykułu) są skłonni odpuścić trochę z luksusu oferowanego przez tradycyjne marki premium.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]