Honda podała ceny Hondy e:Ny1 (czyt. „any-one” albo po prostu „e-ny-jeden”): przy baterii o pojemności całkowitej 68,9 kWh i zasięgu wynoszącym 412 jednostek WLTP, samochód kosztuje od 219 900 złotych. Crossover określany jest mianem kompaktowego, zewnętrznymi rozmiarami pasuje do segmentu C-SUV (4,39 m długości, 1,79 m szerokości), ale jego rozstaw osi (2,61 m) – determinujący ilość przestrzeni w kabinie – to raczej konkurencja dla pierwszej generacji Hyundaia Kona Electric. Nie mamy pewności, jak zaszeregować ten model.
Honda e:Ny1, ceny, dane techniczne i wszystko, co wiemy
Honda e:Ny1 to elektryczny krewniak HR-V. Samochód raczej nie ma być przełomem, nie zaprojektowano go z myślą o rewolucji na rynku, lecz po to, by Honda miała w ofercie coś w popularnym segmencie B. Nabywców ucieszy bateria o pojemności 68,9 kWh, z raczej dużym buforem, skoro deklarowany zasięg e:Ny1 to 412 jednostek WLTP, 352 kilometry w trybie mieszanym, 247 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Naszym zdaniem użyteczna pojemność baterii to około 59-60 kWh.
Producent deklaruje, że ładowanie do 80 procent przy ładowarce o mocy 100 kW potrwa 45 minut, Honda e:Ny1 zatem nieźle sprawdzi się w mieście, nie powinna też irytować przystankami przy podróżach o długości do około 400 kilometrów – a to za sprawą tylko jednego postoju na ładowanie. Trzeba wszak pamiętać, że producenci zwykle obliczają zasięgi przy najmniejszych felgach, a te na zdjęciach prasowych nie wyglądają na najmniejszy dostępny wariant. Intryguje też dość wysoko zawieszona bryła nadwozia z wiszącą pod nią baterią:
W komunikacie prasowym niepokoi brak wzmianki o złączu ładowania, na szczęście w specyfikacji mówi się o porcie CCS2 i maksymalnej obsługiwanej mocy wynoszącej 78 kW. Wbudowana ładowarka pokładowa ma 11 kW i jest 3-fazowa:
Moc Hondy e:Ny1 to 150 kW/204 KM, moment obrotowy wynosi 310 Nm, silnik napędza przednie koła. We wnętrzu zamontowano duży wyświetlacz o przekątnej 15,1 cala, który obsługuje Apple CarPlay i Android Auto. System audio wykorzystuje 6 głośników, liczniki mają 10,2 cala przekątnej. Elektryk będzie dostarczany z aplikacją mobilną My Honda+. Bagażnik nie jest szaleńczo przestronny, jego pojemność wynosi 361 litrów w wersji Elegance i 344 litry dla Advance.
Honda e:Ny1: opis wersji i cennik
Jak wspomnieliśmy, w Polsce samochód dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia, Elegance (od 219 900 zł) i Advance (od 234 500 zł). Już wariant Elegance jest całkiem bogato wyposażony, ma LED-owe reflektory z przodu, elektryczną regulację fotela kierowcy, bezkluczykowy dostęp, podgrzewane fotele z przodu, kamerę cofania, czujniki parkowania i ładowarkę indykcyjną. W zestawie jest też zbiór czujników ostrzegających o potencjalnej kolizji, w tym wykrywające poprzeczny ruch podczas cofania. Wnętrze obito sztuczną skórą w kolorze czarnym.
Edycja Advance posiada dodatkowo kamery 360 stopni, otwieraną elektrycznie klapę bagażnika, system automatycznego parkowania, szklany panoramiczny dach i podgrzewaną kierownicę. Wnętrze jest jasnoszare, również obite sztuczną skórą. Oprócz tego do auta możemy dobrać pakiet Ilmenite Titanium z ozdobnymi listwami kosztującymi 6 470 złotych.
Pierwsze dostawy samochodu w Europie Zachodniej zapowiedziano na październik bieżącego roku. Konfigurator Hondy e:Ny1 znajduje się TUTAJ.