Polenergia eMobility ogłosiła promocyjny cennik na wakacje. Najtańsza w kraju stawka obowiązuje dla osób zarejestrowanych w lipcu w godzinach między 11 a 15, bo wtedy ładowanie na stacjach AC (prąd przemienny) oraz na DC z mocami od 90 do 350 kW kosztuje zaledwie 1 zł/kWh (+1 zł opłaty startowej). To tak tanio, jak w domu przy obecnie obowiązującej taryfie G11. Poza tymi godzinami stawki są wyższe, ale nadal ceny są bardzo przystępne – niewiele wyższe niż na Superchargerach Tesli.

Niestety, sieć Polenergia eMobility liczy raptem kilkanaście stacji ładowania, większość z nich to urządzenia AC (źródło):

Polenergia eMobility z wystrzałową promocją w wakacje

Od 1 do 31 lipca w wąskim okołopołudniowym oknie na ładowarkach AC i DC o mocach 90-120 oraz 121-350 kW osoba ładująca samochód zapłaci, jak wspomnieliśmy:

  • AC – 1 zł/kWh,
  • DC – 1 zł/kWh,
  • opłata startowa (za każdą rozpoczętą sesję) – 1 zł.

Poza tymi godzinami stawki będą następujące:

  • AC – 1,6 zł/kWh,
  • DC – 1,99 zł/kWh,
  • opłata startowa (za każdą rozpoczętą sesję) – 1 zł.

Nowa stacja ładowania Polenergia we Wrocławiu (Długosza Business Park) (c) Polenergia eMobility

Powyższy cennik obowiązuje od 1 lipca do 31 sierpnia 2023 roku. Poza okresem promocyjnym kierowcy płacą 1 zł opłaty startowej oraz:

  • AC – 1,97 zł/kWh (niezarejestrowani: 2,26 zł/kWh),
  • DC 90-120 kW – 2,45 zł/kWh (niezarejestrowani: 2,81 zł/kWh),
  • DC 121-350 kW – 2,69 zł/kWh (niezarejestrowani: 3,1 zł/kWh).

Wszystkie stawki poza nawiasami dotyczą osób zarejestrowanych, Polenergia eMobility znalazła zatem sprytny sposób na zachęcenie użytkowników do założenia konta w systemie, co zwiastuje nadchodzącą ekspansję operatora. Aplikacja Polenergia eMobility dla systemu Android dostępna jest TUTAJ, dla iPhone/iOS TUTAJ. Zgodnie z deklaracją producenta, energia na stacjach ładowania pochodzi w całości z OZE, z farm wiatrowych zarządzanych przez Polenergię.

Kierowców aut elektrycznych podróżujących nad zachodnie plaże Morza Bałtyckiego najbardziej zainteresuje stacja ładowania w Koszalinie o mocy do 120 kW, z dwoma złączami CCS. To najwygodniej położona szybka ładowarka, jeśli przemieszczamy się tamtędy trasą S6 (PlugShare TUTAJ). Gdyby coś nie wypaliło, w mieście jest też infrastruktura innych operatorów.

Stacja ładowania elektrycznych samochodów Polenergia Koszalin (c) Polenergia eMobility

Jak podsumowuje Pan CharlieK:

Polenergia to firma, która coraz bardziej mi się podoba. Ma farmy wiatrowe lądowe, farmy PV, będzie budować farmy wiatrowe morskie, a jak dogadają się z jakimiś magazynami energii – to będą w stanie świadczyć 24×7 dostawy prądu 100% OZE (choć już taką usługę świadczą, więc zakładam, że są już tak z kimś dogadani). Także ja tam się cieszę, bo dotąd mieli dość zaporową cenę :/

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: