Tesla ponownie wróciła na niemiecki tor Nuerburgring, tym razem Model S Plaid pokonał pętlę w czasie 7:25,231 minuty, o ponad 10 sekund krótszym niż dwa lata temu. Wtedy pomiar prowadzono na pełnej długości, a teraz na odcinku kończącym się 200 metrów wcześniej. To standardowa procedura, stosują ją właściwie wszyscy ze względów bezpieczeństwa. Jadąca po torze Tesla Model S Plaid została wyposażona w zestaw dodatków o nazwie Track Package.

Tesla Model S Plaid wyprzedza Porsche Taycan

Żeby dostrzec, w jakim towarzystwie lokuje Teslę Model S Plaid obecny wynik, wystarczy spojrzeć na auta z podobnymi rezultatami (źródło):

  • Porsche 911 GT2 RS (997.2) – 7:24,
  • Nissan GT-R – 7:24,22,
  • Maserati MC12 – 7:24,29,
  • Pagani Zonda F Clubsport – 7:24,44,
  • Lamborghini Aventador LP700-4 – 7:25,
  • Ferrari Enzo – 7:25,21,
  • Tesla Model S Plaid – 7:25,231,
  • Mercedes AMG GT63s 4Matic+ (X290) – 7:25,41,
  • Mercedes SLS AMG Black Series – 7:25,67,
  • KTM X-Bow RR – 7:25,72.

Przy przejeździe w 2021 roku osiągnięto na tym samym dystansie czas wynoszący około 7:33-7:34 minuty, na poziomie Koenigsegga CCR i Lexusa LFA z pakietem Nuerburgring. Porsche Taycan Turbo S przejechało całą pętlę w czasie 7:33,35, co daje około 7:31-7:32 minuty na torze skróconym o 200 metrów. Aktualny przejazd sprawił, że Tesla odskoczyła Porsche o dobre 6 sekund i stała się najszybszym masowo produkowanym elektrykiem na Nuerburgring.

Wideo z przejazdu robi spore wrażenie, słychać przede wszystkim lekkie skrzypienia jakichś tworzyw (klatki?), stłumiony szum powietrza oraz walkę opon o utrzymanie samochodu na torze. Z zewnątrz wrażenie musiało być jeszcze większe, domyślamy się, że Tesla przemykała po torze jak cichy pocisk, w zakrętach jedynie piszcząc oponami. Kierowca zdecydował się na okrągłą kierownicę, najwyższa zauważona przez nas szybkość to 289 km/h. W nagraniu brało udział niebieskie auto.

Tesla wyposażona została w Track Package, zestaw dodatków kosztujący 15 000-20 000 dolarów (równowartość od 62 400 do 83 200 złotych netto), w skład którego wchodzą m.in. kompozytowe tarcze hamulcowe, kute 6-tłoczkowe zaciski hamulcowe czy płyn hamulcowy przystosowany do jazdy torowej.

Interesujący komentarz zamieścił opisywany przez nas niedawno tester samochodów jeżdżący po Nuerburgring (w języku angielskim):

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]