Hyundai opublikował oficjalny cennik Hyundai Ioniq 6. Aktualnie dostępna jest tylko jedna wersja wyposażenia, Uniq, która kosztuje od 284 900 złotych dla wariantu z napędem na tył i od 304 900 złotych dla napędu na obie osie. Obydwa auta mają tę samą baterię o pojemności 77,4 (~74) kWh, najwyższy możliwy do uzyskania zasięg to 614 jednostek WLTP na 18-calowych felgach.
Auto będzie w redakcji Elektrowozu 22 maja i wtedy będzie można obejrzeć je z bliska w jednym mieście.
Hyundai Ioniq 6: cena, dane techniczne i wszystko, co wiemy
Spis treści
Cena wynosząca 285 lub 305 tysięcy złotych nie jest niska, ale warto pamiętać, że dzięki dofinansowaniu w ramach programu „Mój elektryk” można ją obniżyć o 27 000 złotych, jeśli mamy co najmniej trójkę dzieci i Kartę Dużej Rodziny [co redakcja Elektrowozu niezmiennie poleca 😉 ]. Ponadto Uniq przy Ioniqu 5 był najbogatszym pakietem modelu, więc możemy się spodziewać, że z czasem pojawią się tańsze pakiety Techniq czy Dynamiq.
Aktualny cennik Hyundaia Ioniqa 6 praktycznie nie zawiera płatnych opcji, co oczywiście nie znaczy, że ich nie będzie. Na pewno wykosztujemy się na lakiery inne niż niebieskozielony (Byte Blue, UCB) – perłowe lub metaliczne kosztują 2 900 zł, matowy to wydatek 4 500 złotych. 8 000 złotych dorzucić będziemy musieli za pakiet Tech z cyfrowymi lusterkami bocznymi. Natomiast w zestawie otrzymamy system audio Bose, kamery 360 stopni, czujnik deszczu, obsługę V2L/V2D, wyświetlacz projekcyjny (HUD), pompę ciepła, system podgrzewania baterii, przyciemniane tylne szyby, reflektory matrycowe LED z przodu czy 20-calowe felgi aluminiowe:
Skoro o felgach mowa, to warto wspomnieć o zasięgu: według procedury WLTP Hyundai Ioniq 6 na felgach 20-calowych obiecuje do 545 (RWD) lub do 519 (AWD) jednostek. Daje to odpowiednio 466 lub 444 kilometry w trybie mieszanym oraz 327 lub 311 kilometrów zasięgu realnego na autostradzie przy 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera. Czy tak jest, sprawdzimy na autostradzie A2 w nocy z 22 na 23 maja 🙂
Hyundai Ioniq 6 to auto lokujące się pod względem rozmiarów między Teslą Model 3 a Teslą Model S. Przynależy do segmentu D, o czym świadczy choćby 401 litrów pojemności bagażnika.
Tour Elektrowozu – Hyundai Ioniq 6
Jeśli chcielibyście obejrzeć samochód z bliska, będziemy go mieć przez około 1,5 doby 22 i 23 maja. Proponujemy spotkanie pod wieczór, 22 maja, najlepiej przy szarówce, żeby jeszcze było coś widać, ale żeby dało się też zapoznać ze światłami. Lokalizację możecie zaproponować nam sami:
Nota od redakcji Elektrowozu: forum Hyundai Ioniq 6 <- tutaj.