Fabryka w Regensburgu (Niemcy) pod koniec 2023 roku zacznie wytwarzanie BMW iX2. Producent dotychczas tylko sygnalizował, że takie auto może się pojawić w przyszłości, ale nie podawał żadnych szczegółów technicznych. Dlatego spodziewamy się, że model będzie dzielił zespół bateryjno-napędowy z BMW iX1 i zostanie wyposażony w baterię o pojemności 64,7 kWh oraz dwa silniki o maksymalnej mocy 200 kW/272 KM (230 kW/313 KM w krótkotrwałym trybie boost).
BMW iX2 a BMW iX1 – czego się spodziewamy
BMW iX1 ma nadwozie klasycznego SUV-a (patrz: szkic na zdjęciu otwierającym), więc iX2 „powinno” być crossoverem coupe. Auto raczej nie wyjdzie poza segment C-SUV, urosnąć może natomiast zasięg modelu, a to za sprawą nieco bardziej opływowej sylwetki niż w iX1. I to właściwie koniec wniosków dających się wyciągnąć ze specyfikacji BMW iX1.
BMW zakłada, że do 2024 roku co trzecie BMW wyjeżdżające z bawarskich (Niemcy) fabryk będzie elektryczne. Zakłady w Regensburgu wytwarzają już BMW iX1, będą miały iX2, dysponują też własną halą do składania baterii, w której od jesieni 2022 roku na potrzeby iX1 wyprodukowano 30 000 akumulatorów (źródło). Zaledwie dwa lata temu wytwarzano w niej podzespoły do samochodów spalinowych, pierwszą automatykę do malowania ogniw zainstalowano w 2021 roku, chwali się BMW. Pochodzące od zewnętrznych dostawców ogniwa są tam przygotowywane, malowane, składane w moduły, z których ostatecznie powstają gotowe baterie.
Grupa BMW sama kupuje swoje ogniwa Li-ion, pilnuje zarówno ich specyfikacji, jak też emisyjności całego łańcucha dostaw. Aby zmniejszyć uwalnianie dwutlenku węgla, w Regensburgu do transportu baterii między zakładami wykorzystuje się elektryczne ciężarówki. W Monachium z kolei stosowane są pojazdy z silnikami Diesla, ale zasilane opracowanym we współpracy z Neste olejem napędowym HVO100, który produkowany jest ze zużytych olejów roślinnych.
BMW iX1 występuje dziś tylko w wersji z napędem na obie osie (xDrive30), możemy się zatem domyślać, że iX2 też zadebiutuje w wersji AWD. Jednak nowe Mini Countryman oferowane będzie z jednym silnikiem o mocy 140 kW/190 KM, niewykluczone więc, że iX1 oraz iX2 zyskają w przyszłości wersję 2WD.