Skoda podała nowe ceny Skody Enyaq iV i Enyaq Coupe. Najtańszy wariant z silnikiem o mocy 132 kW/179 KM, baterią o pojemności 62 (58) kWh i wersją wyposażeniową Enyaq dostępny jest od 212 250 złotych. Do większej baterii musimy dopłacić 27 250 złotych, co jest sprytnie dobraną kwotą, bo niemal odpowiada maksymalnej wysokości dofinansowania w ramach programu Mój Elektryk (27 000 zł z Kartą Dużej Rodziny). Skoda Enyaq Coupe w modniejszym nadwoziu to już wydatek rzędu 249 950 złotych.
Gdy Skoda Enyaq iV debiutowała na rynku, w obecnej cenie Enyaqa 60 można było kupić Enyaqa 80, choć z bardzo podstawowym wyposażeniem. Tym niemniej bazowa wersja samochodu nadal jest tańsza niż podstawowy wariant VW ID.4.
Cena Skody Enyaq iV niezła przy podstawowym wyposażeniu, wysoka przy rozszerzonym
Skoda Enyaq iV to crossover segmentu C-SUV rozciągnięty do wymiarów aut D-SUV, dzięki czemu jego nabywca otrzymuje bagażnik o pojemności aż 585 litrów (Coupe: 570 litrów). Wyposażane są w baterię o pojemności 62 (58) kWh w modelu Enyaq 60 lub 82 (77) kWh w Enyaq 80, 80x, Coupe oraz Coupe RS. Moce silników dobrano tak, żeby przy napędzie na tył przyspieszenie do 100 km/h trwało 8,5-8,7 s. Takie warianty tracą werwę przy około 80-100 km/h, lepszą dynamikę dostaniemy dopiero przy wersji 80x (195 kW AWD) lub Coupe RS (220 kW AWD).
W podstawowym wariancie Enyaq w zestawie otrzymujemy ekran centralny o przekątnej 13 cali, 8 głośników, dwustrefową klimatyzację, oświetlenie nastrojowe, czujnik zmierzchu i deszczu, kamerę cofania, czujniki parkowania, niematrycowe reflektory LED i 3-fazową ładowarkę pokładową.
Podgrzewane fotele i podgrzewana kierownica standardem są dopiero w wariancie Clever (od 227 950 zł w Enyaq 60, od 266 250 zł dla Coupe). Wraz z nim dostaniemy też monitorowanie martwego pola, wycieraczkę tylnej szyby w Coupe, aktywny tempomat, bezkluczykowy dostęp, alarm i niezbyt przydatne manetki do zmiany poziomu rekuperacji. Matrycowe reflektory w standardzie dostępne są w edycji Plus (od 238 800 zł dla Enyaq 60, od 277 100 w Coupe, tak samo w pełni LED-owe światła z tyłu i elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią.
Podgrzewaną przednią szybę, HUD i podgrzewane dwa miejsca na tylnej kanapie otrzymamy w wariancie Advanced, a zawieszenie adaptacyjne, progresywny układ kierowniczy i kamerę 360 stopni w wersji Maxx.
Skoda Enyaq Coupe (konfigurator TUTAJ) dostępna jest z tylko jednym zespołem napędowym, silnikiem 150 kW/204 KM napędzającym tylną oś i baterią 82 (77) kWh. To o tyle istotne, że w dziennikarskich testach była wprowadzana przez model Enyaq Coupe RS z tą samą baterią, ale napędem na obie osie i silnikami o łącznej mocy 220 kW/299 KM – co znacząco wpływało na ocenę samochodu. Dodajmy, że obydwa warianty dość istotnie różnią się ceną, Coupe RS jest bowiem droższa o 45 950 złotych i zaczyna się od 295 900 złotych. Konfigurator TUTAJ.
Jeśli ktoś potrzebuje przyspieszenia poniżej 7 sekund w znośnej cenie, powinien zastanowić się raczej nad modelem Skoda Enyaq 80x z dwoma silnikami o maksymalnej mocy 195 kW/265 KM. Taki model kosztuje od 249 950 złotych w bazowym wariancie Enyaq. Kompletny cennik obu modeli oraz lista wyposażenia poniżej: