Osoby testujące FSD beta w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych wraz z firmware 2022.45.11 otrzymają wizualizacje dotyczące odległości do przeszkód podczas parkowania. Dotychczas auta bez czujników ultradźwiękowych były ślepe, Tesla obiecywała wprowadzenie zmian z użyciem software’u. Nowe oprogramowanie to pierwsze światełko w tunelu, chociaż na razie dostępne wyłącznie dla osób z dostępem do FSD beta – czyli poza zasięgiem mieszkańców Europy.
Nowe wizualizacje dla aut bez czujników ultradźwiękowych (ang. USS)
Do ilustracji dotarł haker Green (@greentheonly), ma ona reklamować nowe funkcje w trybie Park Assist, który aktywny jest przy jeździe z szybkością do 8 km/h. Dotychczas Park Assist do badania otoczenia wykorzystywał czujniki ultradźwiękowe, lecz tych w nowych samochodach nie ma. Zostały tylko kamery, Tesla Vision. Oprogramowanie musi więc stworzyć sobie obraz świata i przeszkód na podstawie tego, co widzą kamery.
Wizualizacja dostępna jest w firmware 2022.45.11, czyli oprogramowaniu w ramach którego publikowane jest FSD beta. Inni właściciele Tesli już od pewnego czasu korzystają z wersji 2023.x, dlatego zmiana może, ale nie musi ich dotyczyć. To o tyle niewygodne, że Tesla zrezygnowała już z montowania w samochodach czujników ultradźwiękowych i obiecała zastąpienie ich odzwierciedleniem rzeczywistości stworzonym dzięki kamerom. Niestety, nowych funkcji nadal nie ma.
Mimo tego ilustrację należy uznać za światełko w tunelu, bo FSD beta w wersji 11 (v11) zapowiadało ujednolicenie różnych stosów oprogramowania. Elon Musk obiecał też, że nowe funkcje przeciekną stopniowo do normalnego Autopilota (Navigate on Autopilot). Jeśli opcja będzie testowana teraz przez ponad 400 tysięcy kierowców sprawdzających możliwości FSD beta, to z czasem, gdy się sprawdzi, może zostać włączona u właścicieli aut z normalnym firmware.
Cenne uzupełnienie zamieścił Pan Mich:
Uzupełnię. Do działania nowego sposobu wykrywania przeszkód potrzebny jest moduł occupancy network (i jego nadbudowa). Ta funkcjonalność jest dostępna wyłącznie w nowym oprogramowaniu AP (v11.x) – tym samym, które dotychczas można było mieć wyłącznie poprzez zapisanie się do testów FSD Beta.
Każdy, kto nie ma czujników, ale ma AP v11, powinien dostać wykrywanie przeszkód. Reszta czeka na v11+.